CARDO VINNER ORDER FÖR VATTENRENING I AUSTRALIEN

Cardos division Wastewater Technology Solutions med huvudvarumärket ABS har slutit avtal med Logan City Council, Queensland, Australien, om att leverera luftare och mixers för uppgradering av kommunens vattenrening. Avtalet omfattar även löpande service och underhåll. Ordervärdet är på motsvarande cirka 25 miljoner kronor.

Logan City som ligger 30 km söder om Brisbane är med sina 170.000 invånare en av de största kommunerna i Queensland, Australien. Avtalet är en del i uppgraderingen av regionens vattenreningssystem för att skapa effektivare vattenrening och återvinning. Ordern avser leverans och installation av ABS produkter och system.

Australien har till följd av minskad nederbörd ett landsomfattande projekt för ökad vattenåtervinning. ABS installation minskar kvävehalterna i vattnet så att vattnet efter ytterligare rening kan återanvändas och pumpas till Brisbanes vattenreservoar.

– Miljöteknik, klimat- och vattenfrågorna är högt på agendan i världen och det är extra roligt att få vara en del av arbetet med att förbättra människors möjlighet till ett bättre liv och hälsa. Ordern från Logan City är mycket spännande och visar tillsammans med andra avtal som slutits i år och under 2007 att vi har en betydelsefull roll inom miljöteknikområdet, säger Peter Aru, Cardos VD och koncernchef.

Malmö den 15 maj 2008