Cardos årsredovisning 2009 publicerad

Report this content

Cardos årsredovisning för 2009 publiceras idag på vår webbplats www.cardo.com. Tryckt version är under distribution till aktieägare och övriga intressenter.

I årsredovisningen kommenterar Cardos VD och koncernchef Peter Aru: - Cardo är ett företag i förändring. Det gångna året sattes vi på prov i vårt förändringsarbete, men vi lyckades i en mycket besvärlig marknadssituation anpassa oss till den verklighet som gällde hos våra kunder. Några huvudpunkter som lyfts fram i årsredovisningen är: • Service framgångsrik på svår marknad • Hög priskonkurrens men bibehållen prisnivå på bekostnad av viss volym • Starkt kassaflöde och låg nettoskuldsättning Årsredovisningen kan läsas och laddas ner på webbplatsen, www.cardo.com, där finns även information om anmälan till Cardos årsstämma den 7 april. Tryckt årsredovisning är under distribution till de aktieägare och övriga som via Cardos prenumerationsservice anmält att de önskar få den per post. Beställning av tryckta exemplar kan göras på webbplatsen, via e-post till info@cardo.com eller från Cardos kommunikationsavdelning 010-4747 000. Malmö den 19 mars 2010 Cardo AB (publ) Informationen är sådan som Cardo ska offentliggöra enligt svensk lag om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 mars kl 14.30.

Taggar: