Förändrad divisionsstruktur

Cardos nuvarande fyra divisioner samordnas till två med divisionsnamnen Cardo Entrance Solutions och Cardo Flow Solutions. Rapportering kommer att ske under de nya divisionsnamnen från och med första kvartalet 2010.

Verksamheten samordnas genom att nuvarande division Door & Logistics Solutions och division Residential Garage Doors integreras i en division, Cardo Entrance Solutions. Division Wastewater Technology Solutions och pumpverksamheten inom Pulp & Paper Solutions integreras i division Cardo Flow Solutions. Divisionschef för Cardo Entrance Solutions är Ove Bergkvist och för Cardo Flow Solutions Peter Aru. Mätinstrumentverksamheten inom nuvarande Pulp & Paper Solutions kommer att utgöra en självständig enhet inom koncernen. Ansvarig chef är Patrik Stolpe. – Med denna förändring stärker vi verksamheten ytterligare, säger Peter Aru, Cardos VD och koncernchef. Det är en naturlig följd av de förändringar vi genomfört sedan 2005 och är ännu ett steg i att skapa en industriell koncern med gemensamma processer och värderingar. Malmö den 4 februari 2010 Cardo AB (publ)