Förslag till styrelse m.m. för Cardo

Report this content

ASSA ABLOY har i pressmeddelande den 15 mars 2011 bekräftat att bolaget fullföljer det offentliga erbjudandet till aktieägarna i Cardo AB (publ) (”Cardo” eller ”Bolaget”) och att ASSA ABLOY efter redovisning av vederlaget, vilket beräknas ske omkring den 18 mars 2011, kommer att inneha cirka 98,2 procent av det totala antalet aktier och röster i Cardo. ASSA ABLOY har i skrivelse till Cardos styrelse den 15 mars 2011 meddelat att ASSA ABLOY mot ovanstående bakgrund lämnar följande förslag inför Cardos årsstämma den 4 april 2011:

-  att styrelsens ordförande Fredrik Lundberg väljs som ordförande vid årsstämman
-  att styrelsen skall bestå av fem ordinarie styrelseledamöter, utan suppleanter
-  att som ordinarie styrelseledamöter välja Johan Molin, Tomas Eliasson, Juan Vargues,
   Jacob Wahlberg och Krister Eriksson
-  att Johan Molin väljs till styrelseordförande och Juan Vargues väljs till vice
   styrelseordförande
-  att inget arvode ska utgå till styrelseledamöterna
-  att arvode till revisor ska utgå enligt räkning

I anledning av ovanstående har Cardos valberedning informerat Bolaget att den inte avser att lämna förslag till årsstämman på sätt som tidigare meddelats.

Malmö den 16 mars 2011

Styrelsen för Cardo AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Maria Bergving, kommunikationsdirektör, tel 010-4747 405, 070-602 61 81
Thomas Niklasson, IR/PR-chef, tel 010-4747 459, 070-277 99 50

Cardo är en världsledande leverantör av industriportar och logistiksystem, system för vattenrening, processutrustning för massa- och pappersindustri samt garageportar. Med en omsättning på 8 miljarder kronor och med cirka 5.400 anställda över hela världen levererar Cardo lösningar som hjälper till att lösa några av vår tids största utmaningar inom vatten, transport och energi. Huvudkontoret finns i Malmö.

Taggar: