INFÖR ÅRSSTÄMMA I CARDO

Årsstämma i Cardo AB (publ) hålls måndagen den 7 april kl 17.00 på Palladium, Södergatan 15 i Malmö.

Förteckning över de ärenden som föreslås förekomma på bolagsstämman intas i officiell kallelse som publiceras den 3 mars i Dagens Industri, Svenska Dagbladet, Sydsvenska Dagbladet samt i Post- och Inrikes Tidningar. Kallelsen bifogas och finns även tillgänglig på Cardos webbplats www.cardo.com

Som framgår av kallelsen föreslår styrelsen årsstämman bland annat att utdelning för verksamhetsåret 2007 ska lämnas med 9:00 kronor per aktie samt att styrelsen bemyndigas att före nästa årsstämma återköpa egna aktier enligt de närmare villkor som framgår av kallelsen.

Som tidigare meddelats föreslås omval av Fredrik Lundberg som styrelseordförande. Till övriga ledamöter föreslås omval av Peter Aru, Tuve Johannesson, Berthold Lindqvist, Carina Malmgren Heander, Lennart Nilsson och Anders Rydin samt nyval av Ulf Lundahl. Styrelseledamoten Bengt Pettersson har avböjt omval.

Till bolagets revisor föreslås omval av revisionsbolaget Ernst & Young för ytterligare en mandatperiod om fyra år, Till huvudansvarig revisor har revisionsbolaget föreslagit auktoriserad revisor Kerstin Mouchard.

Anmälan
Aktieägare som önskar delta i årsstämman ska dels vara införd i den av VPC förda aktieboken senast tisdagen den 1 april 2008, dels ha anmält sig senast tisdagen den 1 april 2008 klockan 16.00.

Anmälan till årsstämma görs på ett av följande sätt:
- via webbplatsen www.cardo.com eller e-post: info@cardo.com
- per telefon: 040-35 04 49 eller fax: 040-97 64 40
- per post: Cardo AB, Årsstämma, Box 486, 201 24 Malmö

Detaljerad information om vad som gäller för anmälan finns i den officiella kallelsen.

Malmö den 29 februari 2008