Inför årsstämma i Cardo

Report this content

Årsstämma i Cardo AB (publ) hålls måndagen den 6 april kl 17.00 på Palladium, Södergatan 15 i Malmö.

Förteckning över de ärenden som föreslås förekomma på bolagsstämman intas i officiell kallelse som publiceras den 2 mars i Dagens Industri, Svenska Dagbladet, Sydsvenska Dagbladet samt i Post- och Inrikes Tidningar. Kallelsen bifogas och finns även tillgänglig på Cardos webbplats www.cardo.com

Som framgår av kallelsen föreslår styrelsen årsstämman bland annat att utdelning för verksamhetsåret 2008 ska lämnas med 9:00 kronor per aktie.

Styrelsens förslag omfattar också, enligt de närmare villkor som framgår av kallelsen:
- en minskning av aktiekapitalet genom indragning av återköpta aktier
- fondemission
- att styrelsen bemyndigas att före nästa årsstämma återköpa egna aktier
- ändring av bolagsordningen avseende sättet för kallelse till bolagsstämma

Som tidigare meddelats föreslås omval av styrelseledamöterna Fredrik Lundberg, som även föreslås omvald som ordförande i styrelsen, Peter Aru, Tuve Johannesson, Ulf Lundahl, Carina Malmgren Heander, Lennart Nilsson, Anders Rydin samt nyval av Johnny Alvarsson. Styrelseledamoten Berthold Lindqvist har avböjt omval.

Anmälan
Aktieägare som önskar delta i årsstämman ska dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB (tidigare VPC AB) förda aktieboken tisdagen den 31 mars 2009, dels ha anmält sig senast tisdagen den 31 mars 2008, gärna före klockan 16.00.

Anmälan till årsstämma görs på ett av följande sätt:
- via webbplatsen www.cardo.com eller e-post: info@cardo.com
- per telefon: 040-35 04 49 eller fax: 040-97 64 40
- per post: Cardo AB, Årsstämma, Box 486, 201 24 Malmö

Detaljerad information om vad som gäller för anmälan finns i den officiella kallelsen och på webbplatsen.

Malmö den 26 februari 2009

Taggar: