VALBEREDNINGENS FÖRSLAG TILL STYRELSE I CARDO

Cardos valberedning föreslår årsstämman omval av styrelseledamöterna Fredrik Lundberg, som även föreslås omvald som ordförande i styrelsen, Peter Aru, Tuve Johannesson, Berthold Lindqvist, Carina Malmgren Heander, Lennart Nilsson och Anders Rydin samt nyval av Ulf Lundahl.

Ulf Lundahl är 55 år, jur kand och civilekonom. Ulf Lundahl har bland annat varit vice VD Gota bank, VD Nokia Data och VD Östgöta Enskilda Bank och är sedan 2004 vice VD L E Lundbergföretagen AB. För närvarande innehar Ulf Lundahl styrelseuppdrag i bland annat Holmen AB, Indutrade AB, amirent AB och St Eriks Ögonsjukhus.

Styrelseledamoten Bengt Pettersson har avböjt omval.

Som koncernens revisorer föreslår valberedningen omval av Ernst & Young för ytterligare en period om fyra år.

Vidare föreslår valberedningen att styrelsens arvode är oförändrat.

Valberedningen föreslår att Fredrik Lundberg utses till ordförande för Cardos årsstämma 2008, som äger rum i Malmö den 7 april kl 17.00.

Bolaget har fått information om att L E Lundbergföretagen AB ersatt sin representant i valberedningen med Claes Boustedt.

Malmö den 31 januari 2008