Care Plus nytt supereffektivt myggmedel

Report this content

Nu finns supermyggmedlet Care Plus® DEET 40% äntligen i Sverige. Care Plus® DEET 40% håller både mygg och fästingar borta och är det mest långtidsverkande myggmedlet i Sverige. Myggmedlet har länge varit efterfrågat i Sverige av resenärer då det även skyddar mot myggor som bär malaria och andra obehagliga sjukdomar i tropiska områden.

– Nu kan fjällvandrare, fiskare, båtägare och andra som älskar att vara ute i naturen njuta mer av sin utevistelse, säger Cathrin Pierre, ansvarig för Care Plus i Sverige.

Care Plus® DEET 40% ger upp till 8 timmars skydd mot stick och bett av myggor och 4 timmars skydd mot fästingar. Det är den aktiva ingrediensen DEET som skyddar och den skyddar även mot stick från myggor som bär på tropiska sjukdomar som malaria, gula febern, dengue, zika, chicungunya och west nile virus. Medlet finns i dag på flera europeiska marknader där det också har blivit en testvinnare ett flertal gånger.  Det är godkänt av kemikalieinspektionen från 13 år.Den aktiva substansen DEET är förkortning för dietyltoluamid och medlet är mer än dubbelt så effektivt jämfört med andra medel på svenska marknaden. Care Plus® DEET finns i koncentrationer på 40 procent i spray.

Care Plus® Natural. För barn, gravida och ammande kvinnor.  Sprayen innehåller den växtbaserade aktiva substansen citriodiol, en naturlig olja som utvinns ur Citroneukalyptusträdet. Förutom att skydda mot mygg och fästingar skyddar det även mot knott. Barn kan använda det redan från 3 månaders ålder.

Vi tror att många svenskar som semestrar på hemmaplan i år kommer älska Care Plus myggmedel, inte minst för att många myggor och fästingar är smittbärare av farliga sjukdomar, säger Cathrin Pierre.

Care Plus® DEET 40% säljs i svenska butiker från juni i år. Exempel på butiker som säljer myggmedlet är Apoteket AB, Apotek Hjärtat, Kronans Droghandel, Apohem, ett flertal vaccinationskliniker, en del campingar, husbil- och husvagnsföretag samt båtföretag. Care Plus® DEET 40% och Care Plus® Natural finns i 60 ml och 100 ml, kostar 163 kronor respektive 238 kronor.

För att läsa mer, gå in på myggmedel.com eller följ företaget på Instagram @myggmedel_care_plus och Facebook myggmedel.com. På Instagram finns också en uppdaterad lista på återförsäljare.

För att få varuprov, kontakta Cathrin, se nedan.

För mer information, kontakta gärna:

Cathrin Pierre, ansvarig på Care Plus, tfn +46 70 398 87 80, info@myggmedel.comKarin Pontén, Vår PR-byrå, tfn +46 708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

DEET 40 liggande bild i naturen

Taggar: