Birgitta Gunneflo föreslås till LinkMeds styrelse

LinkMeds valberedning föreslår Birgitta Gunneflo till ny styrelseledamot i LinkMed. Birgitta Gunneflo är VD för Kronans Droghandel och har vetenskaplig bakgrund inom biokemi och affärserfarenhet från ledningspositioner inom diagnostik, medicinteknik samt konsumentnära produkter inom hälso- och sjukvård. Birgitta Gunneflo sitter också i styrelsen för IVA:s Näringslivsråd.

Valberedningen förslår att övriga styrelseledamöter väljs om och att Monica Caneman fortsätter som ordförande. Agneta Edberg lämnade styrelsen i januari 2008 då hon tillträdde en tjänst som COO och VP senior venture manager i LinkMed.

Årsstämman hålls tisdagen den 22 april 2008, klockan 16.00, i anslutning till bolagets lokaler på Drottninggatan 33 i Stockholm. Utöver sedvanliga frågor föreslås styrelsen få mandat att genomföra apportemissioner om upp 870 000 aktier för förvärv. Kallelsen i sin helhet finns på www.linkmed.se.

Anmälan till årsstämman

Aktieägare som önskar delta i årsstämman skall vara införd i den av VPC AB förda aktieboken onsdagen den 16 april 2008. Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier bör i god tid före detta datum genom förvaltarens försorg tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn för att ha rätt att delta vid stämman.

Aktieägare som önskar delta i bolagsstämman skall vidare anmäla detta till bolaget senast fredagen den 18 april 2008 klockan 16.00. Anmälan kan ske per post på adress Box 7710, 103 95 Stockholm, per telefax 08-50 89 39 50 eller per e-mail på arsstamma@linkmed.se.

För ytterligare information:
Okee Williams, IR-ansvarig