Försäljning +14% Jan – Mar 2014

För perioden januari-mars

• Nettoomsättningen för perioden blev 30,6 (26,8) Mkr.

• Rörelseresultatet (EBIT) för perioden blev 4,2 (2,0) Mkr.

• Rörelsemarginalen för perioden blev 13 (7) procent.

• Resultatet efter skatt för perioden uppgick till 1,3 (-0,1) Mkr.

• Resultatet per aktie för perioden såväl före som efter utspädning var 0,01 (0,00) kr.

VD och koncernchef Anders Karlssons kommentar till första kvartalet 2014:

”Årets första kvartal innebär fortsatt stark tillväxt i USA, men även i Europa ser vi en tydlig förbättring av försäljningen jämfört med föregående år. Det är glädjande att de länder i Europa som under föregående år hade en trög efterfrågan nu börjat ta fart igen. Försäljningsökningen är genomgående för hela produktsortimentet, men en viktig del är den pågående introduktionen av SBT Resolver
från vår samarbetspartner Conexio Genomics. Självfallet glädjer det oss att vår rörelsemarginal har förbättrats.”

För ytterligare information kontakta:
Anders Karlsson, CEO Allenex AB, tel: 070-918 00 10, e-mail: anders.karlsson@allenex.se
Yvonne Axelsson, CFO Allenex AB, tel: 08-508
939 72, e-mail: yvonne.axelsson@allenex.se

Allenex AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 April 2013, kl. 08:30. Allenex är ett life science-bolag som utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer produkter för säkrare transplantationer av organ och benmärg på den globala marknaden. Allenex är noterat på NASDAQ OMX Stockholm under Small Cap-bolag (ticker: ALNX). Sammanlagt arbetar 55 personer inom Allenex-koncernen.