Ledningsförändring i Olerup SSP

Olle Olerup, som till nu har varit VD för Allenex dotterbolag Olerup SSP AB, lämnar idag med omedelbar verkan sin befattning.

Olle Olerup är grundare till Olerup SSP som Allenex förvärvade under 2008. Bolaget är inriktat på diagnostiska kit för genomisk HLA-typning inför transplantationer för att matcha donator med mottagare.

Anders Karlsson som är VD för Allenex och dotterbolaget AbSorber tar nu även över befattningen som VD för Olerup SSP.

Anders Karlsson, VD tel: 070-91 800 10, e-post: anders.karlsson@allenex.se

Allenex AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 juli 2011, kl. 16:30.

Allenexs verksamhet är främst inriktad mot den affärsdrivande transplantationsverksamheten med produktbolagen AbSorber och Olerup SSP samt sälj- och distributionsbolagen Olerup Inc. och Olerup GmbH som alla ingår i koncernen. Allenex har också en portfölj av intressebolag inom life science. Allenex är noterat på NASDAQ OMX Stockholm under Small Cap-bolag (ticker: ALNX).