LinkMed slutför investeringen i Likvor och emitterar aktier till Uminova Invest

Samtliga villkor för att slutföra investeringen i Likvor AB har uppfyllts. LinkMed emitterar därför 39 063 aktier till Uminova Invest som ersättning för aktier i medicinteknikföretaget Likvor. Posten motsvarar 0,45 procent av kapitalet i LinkMed och motsvarar ett värde om 1,5 Mkr räknat på den genomsnittliga aktiekursen under de fem handelsdagarna från 27 november till 3 december. Nyemissionen sker enligt bemyndigande från årsstämman.

LinkMed meddelade i november att beslut fattats att investera 4 Mkr i Likvor genom att delta i Likvors nyemission. Likvors huvudägare, Uminova Invest, investerar 1,5 Mkr i samma nyemission. Dessa medel ska finansiera Likvors utvecklingsarbete.

LinkMed kommer efter dessa båda transaktioner att äga 49 procent av aktierna i Likvor AB, medan Uminova Invests ägarandel blir 51 procent.

Likvor utvecklar instrument för att mäta trycket i hjärnvätskan (likvor). Instrumentet används för närvarande i en fristående multicenterstudie som genomförs på fem universitetssjukhus i Sverige och Danmark.

För ytterligare information:
Ingemar Lagerlöf, VD LinkMed 08 - 508 939 93