Valberedning för LinkMed AB inför årsstämman 2010

I enlighet med beslut vid LinkMeds årsstämma den 22 april 2009 skall ledamöterna i valberedningen inför årsstämman 2010 utses genom att styrelsens ordförande kontaktar de tre största aktieägarna i bolaget och ber dem utse en representant vardera för att jämte styrelsens ordförande utgöra valberedning. Valberedningen utser sedan inom sig ordförande. De tre största ägarna utgjordes, per den 15 oktober 2009, av Mohammed Al Amoudi, FastPartner AB och Mannersons Fastighets AB. Valberedningen inför årsstämman 2009 kommer utgöras av följande personer: Oscar Ahlgren, Mohammed Al Amoudi Anders Keller, FastPartner AB Gustaf Mannerson, Mannersons Fastighets AB Monica Caneman, Styrelseordförande LinkMed AB Ledamöterna i valberedningen representerar tillsammans över 45 procent av aktierna i bolaget. Valberedningen har utsett Anders Keller till ordförande. Valberedningen har till uppgift att arbeta fram förslag i nedanstående frågor att föreläggas årsstämman 2010 för beslut: • förslag till styrelsemedlemmar • förslag till styrelseordförande • förslag till styrelsearvoden till icke anställda styrelseledamöter med uppdelningen mellan ordförande och övriga ledamöter i styrelsen samt ersättning för utskottsarbete • förslag till revisorarvode • förslag till ordförande på årsstämman • förslag till riktlinjer för valberedningen inför årsstämman 2010 Aktieägare som önskar lämna förslag till LinkMed valberedning kan göra det via e-post till: okee.williams@linkmed.se eller med brev till adressen: LinkMed AB, Att: Valberedningen, Box 7710, 103 95 Stockholm. Årsstämman för LinkMed AB kommer att hållas onsdag den 26 april 2010 i Stockholm.