CareerBuilder.se rekryterar Kevin Pedral som Head of Business till nytt affärsområde

Report this content

HR-techbolaget CareerBuilder.se stöttar upp verksamheten med en ny Head of Business till det nya affärsområdet Source & Screen.

Careerbuilder.se förstärks med Kevin Pedral som blir affärsområdesansvarig för Source & Screen. Han har över tolv års samlad försäljningserfarenhet och kommer till bolaget efter att de tre senaste åren ha arbetat utomlands med konsultativ försäljning av värdeskapande tjänster.

”Det känns spännande att komma till CareerBuilder.se och starta upp det nya affärsområdet. Jag är helt säker på att fler och fler företag kommer att inse affärsnyttan med denna typ av tids- och kostnadseffektiva lösningar, särskilt när det gäller tillsättningen av kandidater på olika befattningar. Att få förtroendet av bolaget och känna entusiasmen från alla i teamet är en av många faktorer till att jag vill vara med och ta Source & Screen till nästa nivå”, säger Kevin Pedral.

Som en av Sveriges största jobbsajter satsar nu CareerBuilder.se på det nya affärsområdet Source & Screen, en datadriven och kostnadseffektiv rekryteringslösning som kortar ned ledtiderna i en rekryteringsprocess. För att hitta rätt person till rollen använde CareerBuilder.se sig själva av sin tjänst Source & Screen.

”Alla som varit till arbetsmarknadens förfogande kan nog skriva under på den frustration som uppstår under en anställningsprocess. Ledtiderna, bristen på kommunikation och dålig återkoppling från rekryterare är vardagsmat för den arbetssökande. Med CareerBuilders rekryteringskonsult var upplevelsen annorlunda. Processen från att jag blev kontaktad av rekryteringskonsulten tills att vi skrev på kontraktet tog bara två veckor. Jag är därför säker på att Source & Screen ligger helt rätt i tiden då den både är lösnings- och kundorienterad. Det gör det ännu lättare att fokusera på att anställa toppkvalitet, istället för att förlora tid på att leta efter rätt personer på fel platser”, säger Kevin Pedral.

Kevin Pedral tillträdde den nya tjänsten den 7 oktober.

För mer information, kontakta:

Maria Singh Strand
Marketing Coordinator
maria.singh-strand@careerbuilder.se

CareerBuilder är en av Sveriges och världens största aktörer inom segmentet internetbaserad rekrytering och erbjuder helhetslösningar inom kandidatattraktion och kandidathantering. Vi publicerar över 14 000 lediga tjänster på www.careerbuilder.se varje månad samtidigt som vi gör det enklare för rekryterande företag att attrahera, hantera och återengagera toppkandidater. Allt med fullt fokus på mätbarhet och ROI.

CareerBuilder erbjuder lösningar inom:
- Platsannonsering och onlinerekrytering
- HR Software / Rekryteringssystem