Careerbuilder.se värvar Mireille Mårtensson från Linkedin

Report this content

Mireille Mårtensson blir ny Sales Director i Norden för techbolaget Careerbuilder.se.

Sales Director CareerBuilder.se

Careerbuilder har befunnits sig i en transformation sedan de nya huvudägarna Apollo Global Management fokuserat på produktutveckling och globalisering. Nu när flera intressanta teknikprodukter snart kommer att göra entré i Sverige förstärks den svenska organisationen med att åter rekrytera Mireille Mårtensson som Sales Director efter fyra år på LinkedIn.

”Vi är oerhört stolta över att få Mireille tillbaka i företaget. Hon var redan under sin förra session hos oss en nyckelperson. Efter fyra år utanför företaget med ansvar för att utveckla rekryterings- och bemanningsbranschen, vet vi att hennes samlade erfarenhet ger oss de färdigheter som CareerBuilder i Norden behöver för att lyfta till nästa nivå”, säger Manto Patsaoura, Managing Director för Sverige och Grekland.

Careerbuilder.se är förutom en av Sveriges största jobbsajter även leverantör av flera tekniska lösningar som förbättrar kandidatupplevelsen samt arbetsgivares dagliga och strategiska rekryterings- och employer branding-arbete.

”Det känns fantastiskt att få komma tillbaka till CareerBuilder.se som var det företag som förde mig in i den här branschen. Jag gör det i en tidpunkt där såväl vår lokala nordiska marknad som övriga världen står inför ett paradigmskifte inom kompetensförsörjning. Låg arbetslöshet och ett fortsatt ökande skills gap gör det viktigare än någonsin för företag att vara rustade med rätt digitala lösningar. AI samt förmågan att omvandla data till insikter kommer vara en avgörande faktor i detta och få bolag står starkare rustade än CareerBuilder.se för den resan”, säger Mireille Mårtensson.

Mirelle Mårtensson tillträdde i den nya tjänsten den 18 mars.

CareerBuilder är en av Sveriges och världens största aktörer inom segmentet internetbaserad rekrytering och erbjuder helhetslösningar inom kandidatattraktion och kandidathantering. Vi publicerar över 14 000 lediga tjänster på www.careerbuilder.se varje månad samtidigt som vi gör det enklare för rekryterande företag att attrahera, hantera och återengagera toppkandidater. Allt med fullt fokus på mätbarhet och ROI. CareerBuilder erbjuder lösningar inom:

- Platsannonsering och onlinerekrytering
- HR Software / Rekryteringssystem
- Kandidatattraktion, Kandidathantering och Kandidatkommunikation
- Employer Branding

För mer information: www.careerbuilder.se | info@careerbuilder.se | 08-522 167 00

Taggar: