• Caregen/

Caregen Nordic expanderar i Norden – etablerar sig i Norge och anställer säljansvarig

Nu expanderar cosmeceutical-företaget Caregen Nordic, som är nordisk distributör för sydkoreanska Cargen, sin verksamhet och etablerar sig i Norge.  Under 2018 satsade man i första hand på att etablera sig i Sverige, men nu vänder man blicken mot Norge och rekryterar Ada Dernestam Jansson. Ada tillträder sin tjänstsom säljansvarig i Norge i maj 2019.

Under 2018 etablerade sig Caregen Nordic ordentligt på den svenska marknaden med de innovativa peptid-baserade produkterna från det Sydkoreanska företaget Cargen. Under första verksamhetsåret i Sverige har man märkt en stor efterfrågan på företagets moderna och innovativa peptidbaserade produkter hos både bransch och slutkund.

–Särskilt ser vi ett stort intresse för Prostrolane B-serien, där vår fettreducerande injektionsbehandling är den vi säljer mest av, men även för DR.CYJ, som är världens första hårfiller – bägge med patenterad peptidteknik, säger Sophia Åberg, marknads-och försäljningsansvarig på Caregen Nordic. Vi är ju nordisk distributör och i och med skönhetsbranschens snabba tillväxt ser vi det nu som en nödvändighet att kunna ha en säljare på plats i Norge.

– Det ska bli superroligt att börja arbeta med Caregen Nordic och deras produkter som ligger i absolut framkant. Produkterna är moderna och ger ett naturligt och mer hållbart resultat för patienterna,säger Ada Dernestam Jansson.

Sophia Åberg, marknadsansvarig på Caregen Nordic, tfn: +46 (0)732-25 09 20
e-post: sophia@caregennordic.se

Annika Krusensten, presskontakt, tfn: +46 (0)737131750
e-post: annika.krusensten@perspective.se

Caregen Nordic är ett distributionsbaserat företag åt Caregen.Caregen grundades år 2001 i Sydkorea av Dr. Chung Yongji och har idag patenterat över 140 olika biomimetiska peptider.Bolaget är ett världsledande cosmeceutical-företag som bedriver forskning och utveckling av biologiska peptider, stamceller och tillväxtfaktorer. De har sin expertis inom dermatologi och utvecklar läkemedel för såväl skönhetsbranschen som för hudsjukdomar. Caregens produkter finns tillgängliga i fler än 130 länder runt om i världen.Caregen har strikt kvalitetskontroll och har bland annat tilldelats CE-märkning och certifiering ISO 9001:2000 och 14001.

Taggar: