Effektivt frans- och brynserum med hjälp av cellkommunicerande peptider

Trenden kring frans-och brynserum ökar allt mer i skönhetsbranschen och idag närmar sig serumen näst intill kultstatus. Numer finns en uppsjö av produkter, metoder och kosttillskott för att få längre ögonfransar och framträdande ögonbryn. Med Pelo Baums Lash Lash och Bro Brow tar de populära serumen ännu ett steg framåt med en unik och modern peptidsammansättning.

Det talas mycket om peptider i hudvårdssammanhang men nu är det dags att implementera de cellkommunicerande aminokedjorna även i hårvård. Med hjälp av aktiva peptider stärker och förlänger Pelo Baum effektivt ögonfransar och ögonbryn samt ökar hårväxten så att fler fransar och bryn växer ut. Resultatet ger en ökad volym med längre och tjockare hårstrån.

–Peptiderna gör att håret inte avstannar i sin växtcykel vilket gör att hårstråt kan växa sig längre. Dessutom ökar serumet hårets livslängd eftersom peptiderna förhindrar att hårstråt dör och ramlar av, säger Dr. Ali Hajimirsadeghi, läkare och VD för Caregen Nordic som är Pelo Baums distributör i Norden.

Fördelar med peptider i hudvård
I och med att peptider finns naturligt i kroppen kommer kroppen att känna igen och reagera på Pelo Baums peptider på samma sätt som den skulle till sina egna peptider. Tack vare Pelo Baums naturliga ingredienserså tillkommer inga negativa bieffekter som tidigare funnits i fransserum.

Användning

Pelo Baum Lash Lash” 5ml
Rengör ansiktet och se till att det inte finns några sminkrester på ögonlocket. Applicera en tunn linje över fransraden som man skulle göra med en eyeliner. Låt torka och verka i minst fyra timmar. Rekommenderas att under första månaden appliceras två gånger per dag, och därefter kan man trappa ned till en gång per dag.

”Pelo Baum Brow Brow”10 ml
Rengör ögonbrynen och se till att det inte finns några sminkresterkvar på brynen. Borsta igenom brynen med serumet och vänta tills den har absorberatshelt av huden. Låt verka i minst två timmar. Använd morgon och kväll.Efter en månad kan man trappa ned till en gång per dag.

Fakta om biomimetiska peptider

• Peptider är korta kedjor av aminosyror som förekommer naturligt i kroppen.
  • Biomimetiska peptider framställs på kemisk väg för att vara identiska med kroppens egna peptider.
  • Varje peptid innehar olika egenskaper som verkar på sitt speciella sätt.
  • Peptider inom hårvård kommunicerar till kroppens celler att till exempel öka blodflödet till hårsäckar, maximera bildandet av hårsäckar, aktivera stamceller och förebygga celldöd.
  • Forskare inom läkemedelsutveckling studerar peptider för att försöka hitta mediciner som botar exempelvis diabetes, reumatism, Alzheimers och antibiotikaresistens.
  • Caregen har i dag patent på över 140 olika peptider.

Vad är cosmeceuticals?

Cosmeceuticals är ett engelskt uttryck som är en kombination av ”cosmetics” och ”pharmaceuticals”. Begreppet definieras som medicinsk kosmetika eller medicinsk hudvård och används av produkter inom skönhetsbranschen som innehåller bioaktiva ämnen.

För mer information vänligen kontakta
Lars Sjögrell, press- och kommunikationsansvarig, tfn: +46 702 69 53 00
lars.sjogrell@perspective.se

Dr. Ali Hajimirsadeghi, Caregen Nordic
ali@hagakliniken.se (Föredrar att bli kontaktad via mail eftersom han ofta är upptagen med patienter)

www.caregennordic.se

Caregen Nordic är ett distributionsbaserat företag åt moderbolaget Caregen.Caregen grundades år 2001 i Sydkorea av Dr. Yongji Chung och har idag patenterat över 140 olika biomimetiska peptider.Bolaget är ett världsledande cosmeceutical-företag som bedriver forskning och utveckling av biologiska peptider, stamceller och tillväxtfaktorer. De har sin expertis inom dermatologi och utvecklar läkemedel för såväl skönhetsbranschen som för hudsjukdomar. Caregens produkter finns tillgängliga i fler än 130 länder runt om i världen.Caregen har strikt kvalitetskontroll och har bland annat tilldelats CE-märkning och certifiering ISO 9001:2000 och 14001.

Taggar:

Citat

–Peptiderna gör att håret inte avstannar i sin växtcykel vilket gör att hårstråt kan växa sig längre. Dessutom ökar serumet hårets livslängd eftersom peptiderna förhindrar att hårstråt dör och ramlar av.,