Framtidens filler med peptider – helt utan glukos

Nu finns en ny utmanare tillgänglig på fillermarknaden. Sydkoreanska Revofil är den enda fillern på nordiska marknaden som förutom hyaluronsyra innehåller peptider istället för glukos. Därför är den ett säkrare, effektivare och mer hållbart alternativ till dagens fillers.

–Peptidteknik kommer att dominera skönhetsbranschen. Fillers med peptider ger långvarig effekt, jämnare resultat och är säker att använda, säger Sophia Åberg, marknadsansvarig på Caregen Nordic, distributionsföretaget för Revofil.

Efter flera år av vetenskaplig forskning har Caregen tagit fram en filler som skippar ingrediensen glukos och istället innehåller cellkommunicerande peptider. Avsaknaden av glukos minskar svullnad och rodnad hos patienten och förhindrar dessutom klumpbildning som har varit ett problem hos tidigare fillers. Resultatet blir därför mer naturligt och varaktigt. Fillern har under de senaste 8 åren varit framgångsrik på den internationella marknaden och kommer nu äntligen till Norden.

Revofil har flera olika användningsområden. Den kan injiceras för att få fylligare läppar, släta ut näsryggen eller för att konstruera volym i ansikte, kinder och käklinje exempelvis. Dessutom kan man använda fillern för att reducera rynkor och veck runt näsa och mun. Fillern finns i tre olika tjocklekar; Revofil Fine, Revofil Plus och Revofil Ultra.

Förutom hyaluronsyra innehåller Revofil peptider som utgör två primära funktioner. Den första förhindrar nedbrytningen av den injicerade hyaluronsyran vilket ger ett mer långvarigt resultat än andra fillers på marknaden. Effekten av en behandling med Revofil kan hålla i tio till tolv månader. Den andra peptidfunktionen gör att cellerna själva producerar mer kollagen, elsastin och hyaluronsyra och därmed får ett jämnare resultat eftersom effekten av fillern även sprider sig omkring själva injektionsområdet så att man slipper en visuell sträng av injektionen.

– Vi får ofta höra av våra patienter att fillern känns så naturlig, inte lika hård som många andra fillers. Speciellt patienter som behandlar läpparna känner direkt hur pass naturlig läppkonsistensen blir tack vare fillerns unika sammansättning, berättar Ali Hajimirsadehgi, läkare på Hagakliniken i Göteborg.

Produkter inom Revofil-serien:

Revofil Fine, 1 ml hyaluronsyra

Exempelvis för fina linjer, volym i läppar och nasobiala rynkor.

Revofil Plus, 1 ml, 23 mg hyaluronsyra

Exempelvis för volym i läppar och nasobiala rynkor.

Revofil Ultra, 1 ml, 23 mg hyaluronsyra

Exempelvis för volym i läppar, kinder, haka och käklinje. Nasobiala rynkor.

Revofil Aquashine – Skin Booster, 2 ml,15 mg hyaluronsyra

Kur för ansikte, nacke och dekolletage. Resultat: Bättre hudkvalitet med mer lyster, jämnare hudton och ökad fukt. Effektiv behandling av acne-ärr.

Revofil Aquashine – Brightning, 2 ml,15 mg hyaluronsyra

Liknande effekt som av Aquashine Skin Booster men även med extra lyster-effekt. Tar effektivt bort mörka ringar under ögonen.

Fakta om biomimetiska peptider

• Peptider är korta kedjor av aminosyror som förekommer naturligt i kroppen.
  • Biomimetiska peptider framställs på kemisk väg för att vara identiska med kroppens egna peptider.
  • Varje peptid innehar olika egenskaper som verkar på sitt speciella sätt.
  • Peptider inom hudvård kommunicerar till kroppens celler att till exempel förhindra kroppens nedbrytning av hyaluronsyra och själva producera mer kollagen, elastin och hyaluronsyra.
  • Forskare inom läkemedelsutveckling studerar peptider för att försöka hitta mediciner som botar exempelvis diabetes, reumatism, Alzheimers och antibiotikaresistens.
  • Caregen har i dag patent på över 140 olika peptider.

För mer information
Annika Li Krusensten, presskontakt, tfn: +46 737131750, e-post: annika.krusensten@perspective.se
Sophia Åberg, marknadsansvarig på Caregen Nordic, tfn: 0732-25 09 20, e-post: sophia@caregennordic.se
Ali Hajimirsadeghi, läkare och vd på Caregen Nordic, e-post: ali@hagakliniken.se

Caregen Nordic är ett distributionsbaserat företag åt Caregen. Caregen grundades år 2001 i Sydkorea av Dr. Chung Yongji och har idag patenterat över 140 olika biomimetiska peptider. Bolaget är ett världsledande cosmeceutical-företag som bedriver forskning och utveckling av biologiska peptider, stamceller och tillväxtfaktorer. De har sin expertis inom dermatologi och utvecklar läkemedel för såväl skönhetsbranschen som för hudsjukdomar. Caregens produkter finns tillgängliga i fler än 130 länder runt om i världen. Caregen har strikt kvalitetskontroll och har bland annat tilldelats CE-märkning och certifiering ISO 9001:2000 och 14001.

Taggar:

Citat

Peptidteknik kommer att dominera skönhetsbranschen. Fillers med peptider ger långvarig effekt, jämnare resultat och är säker att använda.
Sophia Åberg, marknadsansvarig på Caregen Nordic.