Fräsch hy på bara två veckor - Nu lanseras Dermaheal 2 weeks miracle i Norden

Nu finns Dermaheal 2 weeks miracle tillgänglig på den nordiska marknaden. En koreansk hudvårdskur som innehåller cellkommunicerande peptider, organiska ingredienser och växtextrakt. Tack vare dess unika kapselteknologi kan huden ta upp dubbelt så mycket av de aktiva ingredienserna som andra ansiktskrämer. Behandlingen består av fyra olika steg och finns för både glow och anti-aging.

– De här produkterna används som en intensivkur när huden känns torr, hängig och glåmig. De aktiva peptiderna verkar genom att bland annat stimulera hudcellernas förnyelse och därmed fräscha upp huden, minska pigmentfläckar och ge en föryngrande effekt, säger Sophia Åberg, marknadsansvarig på Caregen Nordic, Dermaheals distributionsföretag i Norden.

Det som skiljer Dermaheal från många andra produkter är dess aktiva peptider och framför allt den framgångsrika dubbelkapselteknologin som gör att de aktiva ingredienserna tränger in i huden på djupet och kommunicerar med kroppens celler.

–Vi kan stolt säga att vi ligger i framkant inom hudvård tack vare dessa innovativa ingredienser. Produkten har fått otroligt positiv respons från kunder som säger att den håller vad den lovar, säger dr. Ali Hajimirsadeghi, läkare och vd för Caregen Nordic.

Dermaheal 2 weeks miracle är framtagen av det sydkoreanska forskningsföretaget Caregen som utvecklar biomimetiska peptider, stamceller och tillväxtfaktorer. Peptiderna som är framtagna av Caregen är patenterade och så pass eftertraktade att flera bolag i branschen köper in dem som tillsatser till sina produkter.

Behandlingen utförs morgon och kväll under två veckor. Produkterna appliceras i fyra steg med Dermaheals solution, serum, kräm och eye contour, som alla ingår i kittet. Dermaheal 2 weeks miracle finns både som anti-age och glow.

Dermaheal Intensive Care Program, 2 Weeks Miracle – Anti Age
Reducerar rynkor och fina linjer. Ger huden en pigg och fräsch lyster.

Dermaheal Intensive Care Program, 2 Weeks Miracle – Rise N Shine
Reducerar mörka fläckar i huden och jämnar ut hudtonen. Ger huden en pigg och fräsch lyster.

För mer information
Annika Li Krusensten, presskontakt, tfn: +46 737131750, e-post:annika.krusensten@perspective.se
Sophia Åberg, marknadsansvarig på Caregen Nordic, tfn: 0732-25 09 20, e-post: sophia@caregennordic.se
Ali Hajimirsadeghi, läkare och vd på Caregen Nordic, e-post: ali@hagakliniken.se

www.caregennordic.se

Caregen Nordic är ett distributionsbaserat företag åt Caregen.Caregen grundades år 2001 i Sydkorea av Dr. Chung Yongji och har idag patenterat över 140 olika biomimetiska peptider.Bolaget är ett världsledande cosmeceutical-företag som bedriver forskning och utveckling av biologiska peptider, stamceller och tillväxtfaktorer. De har sin expertis inom dermatologi och utvecklar läkemedel för såväl skönhetsbranschen som för hudsjukdomar. Caregens produkter finns tillgängliga i fler än 130 länder runt om i världen.Caregen har strikt kvalitetskontroll och har bland annat tilldelats CE-märkning och certifiering ISO 9001:2000 och 14001.