• Caregen/

Hårvårdsserie från Caregen med peptidteknik hjälper effektivt mot tunt hår och håravfall

Med hjälp av peptidteknik kan man väcka liv i vilande hårsäckar och få ökad hårväxt, starkare hårstrån och motverka håravfall. Nu finns peptidteknik även i schampo, balsam och hair solution från Pelo Baum på nordiska marknaden – ett enkelt och effektivt sätt att behandla tunnhårighet hemma. Pelo Baum lanseras i Norden av Caregen Nordic, som är Cargens nordiska distributör.

Pelo Baums hårvårdsserie får håret att bli längre, tjockare och starkare. Tack vare den innovativa peptidtekniken motverkar den även håravfall och ökar hårets återväxt. Produkterna är framtagna av det Sydkoreanska cosmeceutical-företaget Caregen som har sin specialkompetens inom vetenskaplig forskning av peptider och tillväxtfaktorer inom dermatologi. Pelo Baums sammansättning har bevisad effekt efter kliniska studier på Caregen Research Center och hårvårdsserien är anpassad för hemmabruk som är säker att använda under lång tid utan biverkningar. Nu lanseras Pelo Baum i Norden av Caregen Nordic.

– Många schampon som utlovar tjockare, längre och reparerat hår bildar en hinna på hårstrået som får håret att upplevas som återfuktat eller tjockare. Det som skiljer Pelo Baums hårvårdsserie är att den istället fokuserar på hårbottens näringstillförsel och cellkommunikation med cellerna i hårsäckarna. På så sätt verkar Pelo Baum redan från roten på hårsäcken och ger förbättrad hårkvalitet och ökad hårväxt på det nya håret som växer ut, berättar dr Ali Hajimirsadeghi, läkare och vd för Caregen Nordic.

Tack vare hårvårdsseriens peptider och dubbelkapselteknik tränger produkten ordentligt in i hårbotten och kan kommunicera till hårcellerna att producera starkare och fler hårstrån.

Produkterna

Pelo Baums produktsortiment innehåller följande produkter:

Hair Revitalizing Shampoo” 150 ml, shampoo

Hair Revitalizing Conditioner” 110 ml, balsam

”Hair Revitalizing Solution”, 60 ml, hårbehandling

”Lash Lash”, 5 ml, ögonfransserum

”Brow Brow”, 10 ml, brynserum

Pelo Baums hårvårdsprodukter finns i dag tillgängliga för återförsäljning på kliniker i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Hårvårdsserien är ett sätt att behandla sitt hår hemma själv men kan med fördel också användas som komplement till behandlingar för håravfall på klinik för att stärka resultatet ytterligare. Till exempel är det ett rekommenderat komplement till Caregens hårfillerbehandling DR. CYJ hair filler för att maximalt optimera och bibehålla effekten från klinikbehandlingen.

Lars Sjögrell, press- och kommunikationsansvarig

tfn: +46 702 69 53 00

e-post: lars.sjogrell@perspective.se

Dr. Ali Hajimirsadeghi, Caregen Nordic

e-post: ali@hagakliniken.se, mailkontakt är att föredra då han spenderar mycket tid med patienter.

Caregen Nordic är ett distributionsbaserat företag åt Caregen.Caregen grundades år 2001 i Sydkorea av Dr. Chung Yongji och har idag patenterat över 140 olika biomimetiska peptider.Bolaget är ett världsledande cosmeceutical-företag som bedriver forskning och utveckling av biologiska peptider, stamceller och tillväxtfaktorer. De har sin expertis inom dermatologi och utvecklar läkemedel för såväl skönhetsbranschen som för hudsjukdomar. Caregens produkter finns tillgängliga i fler än 130 länder runt om i världen.Caregen har strikt kvalitetskontroll och har bland annat tilldelats CE-märkning och certifiering ISO 9001:2000 och 14001.

Taggar:

Citat

Många schampon som utlovar tjockare, längre och reparerat hår bildar en hinna på hårstrået som får håret att upplevas som återfuktat eller tjockare. Det som skiljer Pelo Baums hårvårdsserie är att den istället fokuserar på hårbottens näringstillförsel och cellkommunikation med cellerna i hårsäckarna. På så sätt verkar Pelo Baum redan från roten på hårsäcken och ger förbättrad hårkvalitet och ökad hårväxt på det nya håret som växer ut.
Dr. Ali Hajimirsadeghi, läkare & vd för Caregen Nordic