• Caregen/

Nu finns Prostrolane Inner B i Sverige – första fettreducerande injektionsbehandlingen med peptider

Prostrolane inner B är den första injicerbara gelen med verksamma peptider som effektivt reducerar fett. Produkten verkar på alla fettlager i både kropp och ansikte samt även på celluliter. Behandlingen medför inget större obehag och ingen bedövning behövs. Med Prostrolane inner B kan man punktbränna fettansamlingar som är svåra att nå med träning och hälsosam kost.

– Det är viktigt att komma ihåg att fettreduceringsbehandling aldrig kan ersätta träning och sund kost för en hälsosam kropp. Det är istället ett effektivt sätt att punkförbränna fettansamlingar som i exempelvis en dubbelhaka som kan vara svår att reducera trots både träning och god kost, säger Ali Hajimirsadeghi, läkare på Hagakliniken i Göteborg.

Under behandlingen injiceras en gel som reducerar fettceller och på det viset minskar fettvävnaden i det område man injicerat. Dessutom främjas kollagenproduktionen som på så sätt stramar upp huden och återställer hudens fasthet som annars kan kännas slapp efter en snabb fettreducering. Gelens sammansättning består av endast naturligt aktiva ingredienser som hyaluronsyra och fyra olika cellkommunicerande peptider.

– Nonapeptide-32: Främjar ämnesomsättningen genom glykolys och glukoneogenes. Den slätar även ut hudytan och gropar från celluliter.
– Pentapeptide-43: Sätter igång lipolys som bryter ner fettceller.
– Tripeptide-41: Stimulerar lipolys och främjar cellförnyelse i vävnader och stramar upp huden.
– Octapeptide-11: Aktiverar cellförnyelse för att förbättra hudkvaliteten och jämnar ut hudtonen.
– Prostrolane innehåller även en låg dos hyaluronsyra vilket tillsammans med peptiderna skapar en unik sammansättning som naturligt reducerar fettceller och stramar upp huden.

– Till skillnad från liknande behandlingar reducerar Prostrolane fettcellerna istället för att slå sönder dem. Hos vissa tidigare fettreducerande injektionsbehandlingar har patienten även riskerat obehagliga biverkningar som vävnadsnekros, svullnad, blåmärken, domningar och rodnad. Tack vare Prostrolanes skonsamma peptidteknologi kan man nu genomföra en fettreducering utan dessa biverkningar, säger Ali Hajimirsadeghi.

Behandlingen tar ungefär 15 minuter och resultat kan ses efter cirka två behandlingar. Efter första behandlingstillfället sätts fettreducerinsprocessen igång i kroppen. Beroende på område och livsstil kan antal behandlingstillfällen variera, men minst fyra behandlingar rekommenderas. Kan variera från individ från individ.

Prostrolane fettreducering kommer i två versioner:

Prostrolane Inner B, 2 ml – fettreducering för dubbelhaka, överarmar, buk, skinkor och baksida lår. Fungerar även som behandling av celluliter.

Prostrolane Inner B SE, 1 ml – fettreducering för påsar under ögonen.

*Fakta om biomimetiska peptider

• Peptider är korta kedjor av aminosyror som förekommer naturligt i kroppen. De fungerar som kroppens budbärare och kommunicerar till celler hur de ska reagera.
  • Biomimetiska peptider framställs på kemisk väg för att vara identiska med kroppens egna peptider.
  • Varje peptid innehar olika egenskaper som verkar på sitt speciella sätt.
  • Forskare inom läkemedelsutveckling studerar peptider för att försöka hitta mediciner som botar exempelvis diabetes, reumatism, Alzheimers och antibiotikaresistens.
  • Caregen har i dag patent på över 140 olika peptider.
  • Prostrolane Inner B innehåller 4 patenterade peptider.

För mer information
Ali Hajimirsadeghi, läkare och vd på Caregen Nordic, e-post: ali@hagakliniken.se
Annika Li Krusensten, presskontakt, tfn: +46 (0)737131750 e-post: annika.krusensten@perspective.se

Caregen Nordic är ett distributionsbaserat företag åt Caregen.Caregen grundades år 2001 i Sydkorea av Dr. Chung Yongji och har idag patenterat över 140 olika biomimetiska peptider.Bolaget är ett världsledande cosmeceutical-företag som bedriver forskning och utveckling av biologiska peptider, stamceller och tillväxtfaktorer. De har sin expertis inom dermatologi och utvecklar läkemedel för såväl skönhetsbranschen som för hudsjukdomar. Caregens produkter finns tillgängliga i fler än 130 länder runt om i världen.Caregen har strikt kvalitetskontroll och har bland annat tilldelats CE-märkning och certifiering ISO 9001:2000 och 14001.

Taggar: