• Caregen/

Ny mesoterapibehandling mot håravfall lanseras på Hud & Kosmetikmässan på Kistamässan 5 september

Torsdag den 5 september klockan 09.15 bjuder Caregen Nordic in till pressvisning i sin monter D:10 på Hud & Kosmetikmässan som äger rum på Kistamässan. På pressvisningen kommer man visa hur kan behandla håravfall med hjälp av mesoterapi. Denna nya teknik möjliggörs tack vare innovativa produkter från Sydkorea som består av patenterade peptider med en dubbelkapselteknologi. Därmed tränger de aktiva ingredienserna in i huden på djupet och kommunicerar till kroppens egna celler att börja stimulera hårsäckarna vilket stoppar håravfall och stimulerar mer hårväxt.

Behandlingen kommer utföras av erfarne läkaren Dr Ali Hajimirsadeghi. På Hud och Kosmetikmässan kommer Caregen Nordic främst visa upp sina produkter inom mesoterapi. Företaget distribuerar även populära produkter för estetisk injektionsbehandling.

Caregen Nordicär ett distributionsbaserat företag åt Caregen.Caregen grundades år 2001 i Sydkorea av Dr. Chung Yongji och har idag patenterat över 140 olika biomimetiska peptider.Bolaget är ett världsledande cosmeceutical-företag som bedriver forskning och utveckling av biologiska peptider, stamceller och tillväxtfaktorer. De har sin expertis inom dermatologi och utvecklar läkemedel för såväl skönhetsbranschen som för hudsjukdomar. Caregens produkter finns tillgängliga i fler än 130 länder runt om i världen.Caregen har strikt kvalitetskontroll och har bland annat tilldelats CE-märkning och certifiering ISO 9001:2000 och 14001.

Vad:             Visning av mesoterapibehandling mot håravfall

Tid:              Torsdagen den 5 september, klockan 09.15

Plats:            Caregen Nordics Monter D:10, Hud & Kosmetikmässan

Anmälan:     För anmälan, bokning av intervjuer med mera, kontakt Annika Krusensten, annika.krusensten@perspective.se