Careium publicerar årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2022

Careiums årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2022 finns från och med idag tillgängliga på bolagets hemsida.

Årsredovisningen på svenska liksom en engelsk översättning finns tillgänglig att ladda ner på www.careium.com i pdf-format.

Careium är idag en av marknadsledarna inom välfärdsteknik i Sverige, Norge, Storbritannien och Nederländerna. Den positionen innebär att Careium är en av de ledande aktörerna i Europa som tillhandahåller välfärdsteknikstjänster. Careiums innovativa lösningar förbättrar säkerheten, livskvaliteten och självständigheten för seniorer såväl i som utanför hemmet. För vårdgivaren betyder bolagets lösningar ökad effektivitet och möjlighet att lägga resurser på mer värdefulla aktiviteter. Careium är en av få aktörer som kan erbjuda hela kedjan med trygghetslarm, sensorer (fallsensorer, rökdetektorer, rörelsedetektorer, etc.), tillbehör (kameror, elektroniska lås, läkemedelsrobotar, etc.) och säker kommunikation med larmmottagning: bolaget tillhandahåller en komplett digital larmkedja. FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.