Kommuniké från Careium AB:s (publ) årsstämma 2023

Carieum AB:s (publ)  årsstämma ägde rum torsdagen den 27 april 2023 13:00 på Malmö Live i Malmö.

Vid årsstämman beslutades bland annat följande:

• att fastställa resultaträkning och balansräkning samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning för verksamhetsåret 2022;
  • att godkänna ersättningsrapport;
  • att utdelning inte ska lämnas i enlighet med styrelsens förslag;
  • att bevilja ansvarsfrihet för styrelsens ledamöter och verkställande direktörerna för verksamhetsåret 2022;
  • att styrelsen i enlighet med valberedningens förslag ska bestå av fyra (4) styrelseledamöter utan suppleanter;
  • att styrelsearvode, för tiden intill slutet av nästa årsstämma, i enlighet med valberedningens förslag ska utgå med 600 000 kronor till styrelsens ordförande och 300 000 till var och en av styrelsens övriga i bolaget ej anställda ledamöter.
  • att i enlighet med valberedningens förslag genom omval utse: Cecilia Ardström, Stefan Berg, Kai Tavakka och nyval av Maria Khorsand till ordinarie styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Maria Khorsand valdes till styrelsens ordförande;
  • att arvode till revisor, för tiden intill slutet av nästa årsstämma, ska utgå enligt av bolaget godkänd räkning;
  • att i enlighet med valberedningens förslag föreslå omval av det registrerade revisionsbolaget Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB som revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Som huvudansvarig revisor fortsätter den auktoriserade revisorn Johan Rönnbäck;
  • att godkänna valberedningens förslag till beslut om principer för utseende av valberedning;
  • att godkänna styrelsens förslag till beslut om bemyndigande avseende nyemission av aktier;

Fullständiga förslag avseende årsstämmans beslut finns tillgängliga på Careium AB (publ):s hemsida, där även en presentation av samtliga styrelseledamöter finna att tillgå, https://www.careium.com/sv-se/investerare/bolagsstyrning/bolagsstamma/