Maria Khorsand utsedd till interim-vd

Styrelsen för Careium AB (publ) har beslutat att tillsätta Maria Khorsand som interim-vd. Maria kommer att tillträda tjänsten per den 24 oktober, men kommer att påbörja arbetet med bolaget omedelbart. Nuvarande vd, Carl-Johan Zetterberg Boudrie, kommer att vara kvar i bolaget fram till den 31 oktober, 2022. Styrelsen fortsätter sitt arbete med att tillsätta en ordinarie vd.

Maria kommer närmast från rollen som vd för SOS Alarm i Sverige och har dessförinnan varit vd för SP Technical Research Institute of Sweden (nuvarande Rise Group), President på Dell, gedigen och mångårig erfarenhet på Ericsson som bland annat VD för bolaget som uppfann Bluetooth samt diverse styrelseuppdrag.

”Styrelsen ser framemot att driva bolaget vidare tillsammans med Maria. Hennes breda erfarenhet inom teknik, kritiska samhällstjänster och olika kulturer passar väldigt väl”, säger Lennart Jacobsen styrelseordförande i Careium.

Denna information är sådan information som Careium AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande måndagen den 3 oktober 2022 kl. 12.00 (CEST).