Carema inrättar Advisory Board

Report this content

Carema har inrättat ett Advisory Board, gemensamt för båda företagen Carema Care och Carema Sjukvård, som ska fungera som bollplank för ledningen i etik- och samhällsfrågor.

- Vi verkar i en omvärld i stark förändring och vi behöver därför ett externt bollplank för att kunna tolka dessa förändringar. Vårt nya Advisory Board ska ge oss ny kunskap och vägleda oss i såväl etiska diskussioner som i utvecklingen av viktiga samhällsfrågor, säger Ann-Sofi Lodin, VD för Carema Sjukvård.

- Vi är stolta över att tre namnkunniga personer nu har valt att samarbeta med oss. Vi är övertygade om att de kommer att bidra med värdefull kunskap, säger Bengt Marcusson, VD för Carema Care.

De tre ledamöterna är:

Kristina Axén Olin
Musiklärare och biträdande rektor. Tidigare social- respektive finansborgarråd i Stockholms stad och 2:e vice ordförande i Moderaternas partistyrelse. Numera styrelseordförande i Junibacken, Riksnätverket Nattvandrare i Sverige samt Surfa Lugnt.

Widar Andersson
Har representerat Socialdemokraterna i riksdagen, varit ersättare i den socialdemokratiska gruppen i Europaparlamentet samt varit ordförande i Friskolornas förbund. Är nu politisk chefredaktör i Folkbladet, aktiv debattör i samhällsfrågor samt ordförande i AcadeMedias Advisory Board.

Lars Andåker
Ursprungligen kirurg från Landstinget i Östergötland och har varit VD på Läkarförbundet samt landstingsdirektör i Landstinget Sörmland. Numera VD för Patientförsäkringen LÖF.

För mer information, kontakta:
Ann-Sofi Lodin, VD Carema Sjukvård, telefon 0706-321165 eller Pia Säwe, informationschef, telefon 0733-771410
Bengt Marcusson, VD Carema Care, telefon 08-578 70 203 eller Elisabeth Frostell, informationschef, telefon 0733-775070.

Taggar: