Sofia Nilsson ny HR-direktör i Carema Sjukvård

Report this content

Den 15 september börjar Sofia Nilsson som ny HR-direktör inom Carema Sjukvård. Det är en nyinrättad tjänst i syfte att stärka HR-organisationen och det strategiska arbetet.

Sofia Nilsson är 46 år, bosatt söder om Stockholm och kommer närmast från Xerox, där hon arbetat i många år i olika funktioner. Hon är civilekonom i grunden och arbetade först med försäljning och marknad inom Xerox, innan hon övergick till att arbeta med förändringsarbete och HR-frågor. De senaste åren har hon varit nordisk HR-direktör samt lokal VD för svenska delen av Xerox.

- Det ska bli jättespännande att börja på Carema Sjukvård. Hälso- och sjukvården är en bransch med många nya möjligheter i och med vårdvalsreformen, men också med stora utmaningar inom kompetensförsörjningen, inte minst på läkarsidan, speciellt i ett växande företag. Det ska bli roligt att få utveckla och bygga upp employer branding-arbetet inom Carema Sjukvård, säger Sofia Nilsson.

- Nu stärker vi den viktiga HR-organisationen och skapar möjlighet för mer strategiskt arbete. Sofia Nilsson tillför bland annat erfarenhet från att arbeta på nordisk nivå och vår förhoppning är att utveckla och stärka Carema Sjukvårds HR-arbete och varumärke som arbetsgivare, säger Margita Klemetti, Vp, HR inom Carema Sjukvårds moderbolag Ambea.

Matti Bergendahl, tf VD Carema Sjukvård, telefon +358408335461

Margita Klemetti, telefon +358405135107.

Sofia Nilsson, telefon 0705-400 305

Taggar: