CARFAX rekryterar inför Sverigelanseringen

- Utnämner Fredrik Hartman till svensk marknadschef

CARFAX Europe, leverantör av fordonsinformation, utökar i Sverige och anställer Fredrik Hartman som marknadschef. Rekryteringen är ett steg i Carfax lansering på den svenska marknaden under våren. Fredrik Hartman har sammanlagt 8 års erfarenhet från motorbranschen som marknadschef för Renault, och innan dess marknadschef för varumärkena Dräger alkolås, RECARO, SiemensVDO och Valeo hos KG Knutsson AB. - Carfax är ett fantastiskt spännande bolag, och jag ser verkligen fram emot att få introducera tjänsten för svenska bilköpare, säger Fredrik Hartman. I USA är fordonsinformation en stor marknad sedan länge, men Sverige och Europa har aldrig tidigare haft tillgång till den här typen av tjänst. Nu ska vi placera Carfax-rapporten på checklistan över självklara saker att kolla när man letar efter en begagnad bil. - Vi är mycket glada över att ha rekryterat Fredrik Hartman, som tillsammans med Johan Fransson kommer att utgöra Carfax team i Sverige. Med Fredriks bakgrund och gedigna erfarenhet från både bilbranschen och försäljning har han mycket att tillföra och är en nyckelperson för Carfax lansering i Sverige, säger Frank Brüggink, en av två managing directors för Carfax Europe GmbH.