Ny mötesplats för uthållighetssport

Report this content

För att sportfans och atleter lättare ska kunna närma sig varandra presenterar nu CARFAX mötesplatsen CARFAX Sports (www.carfaxsports.eu). Portalen följer löpar- och triathlonteam under  2011. Den innehåller insiderkommentarer från tävlingarna både från amatörer och professionella samt tips på hur resultaten kan förbättras.

Hur känner sig proffs- och amatörtriatleter när de vaknar på morgonen på tävlingsdagen, och vad tänker de på precis innan de passerar mållinjen? Hur påfrestande är egentligen en maratontävling för en professionell löpare? CARFAX Sports ger svaren och uppdateringar om triatlon, maraton och löptävlingar direkt från eliten. Endast en knapptryckning bort kan läsare få tillgång till en bred mix av nyheter, såsom videoklipp, intervjuer samt användbar information om sportaktiviteter och träningstips. Mötesplatsen är öppen för alla som är intresserade av löpning, simning och cykelsporter. CARFAX Sports innehåller också tävlingar och andra gemensamma aktiviteter.

Alla aktiviteter på mötesplatsen kretsar kring mottot “2be active”. Mottot grundar sig i glädjen till sport och att delta i en laganda. Över hela världen deltar människor i olika sporter och aktiviteter för att uppleva den fantastiska känslan av att vara aktiv. Med CARFAX internationella triathlonteam, visar företaget hur långt sponsrade sportaktiviteter kan nå. Bakom satsningen står fordonshistorikföretaget CARFAX. CARFAX Triteam består av professionella atleter, halv-professionella amatöratleter och anställda som tillsammans har många års erfarenhet av triathlon och löpning. CARFAX Tri Team har redan nått stora framgångar då bland annat Silvia Felt vann Ironman i Nice den 26 juni och Jonas Djurback försvarade sin SM-titel i olympisk distans den 29 maj.

www.carfaxsports.eu / www.carfax.eu

CARFAX Europe
CARFAX tillhandahåller oberoende information om fordons historia i form av fordonsrapporter online. Fordonsrapporterna kan beställas på CARFAX webbplats
www.carfax.se, och innehåller viktig information som t.ex. mätarställning, antal tidigare ägare, teknisk specifikation, CO2-utsläpp, senaste besiktningar och om fordonet är rapporterat som stulet eller skrotat. CARFAX information kommer från bland annat myndigheter, verkstäder och biltillverkare, och databasen utökas hela tiden med fler källor. CARFAX tjänst kommer att stegvis utvidgas till att omfatta hela den europeiska marknaden för begagnade bilar. I USA är moderkoncernen CARFAX Inc. marknadsledande inom fordonshistorik sedan 1984.

CARFAX Europe grundades 2007 av Christian Schmitz och Frank Brüggink. Verksamheten har sitt säte i Munchen. CARFAX Europe var det första företaget i Europa som erbjuder online rapporter med fordonshistorik för begagnade bilar. CARFAX är en oberoende tjänst som köp och försäljning av begagnade bilar mer transparent och tillförlitlig. Genom att kombinera ett stort urval av fordonsrelaterad data kan CARFAX Europe ge den mest kompletta fordonshistoriken som finns att tillgå på marknaden.CARFAX arbetar för ökat konsumentskydd, högre trafiksäkerhet samt för att motverka bilrelaterad brottslighet.

För mer information kontakta: Daniel Broberg, 0708- 99 27 27, danielbroberg@effektivamedia.se