CargoIT och Memnon Networks i nytt samarbete

Report this content

CargoIT och Memnon Networks har nu startat ett samarbete för att kunna förse transport- och logistiksektorn med en helhetslösning för åkerier, budfirmor och speditörer.

Memnon Networks och CargoIT ingår nu i ett nytt samarbete för att ta fram en smidig transportbokningslösning för både transportbokare och transportörer. Memnon Networks är idag en ledande aktör inom transportadministrationssegmentet med TA-systemet Memnon Apport TM som hanterar informationsutbytet mellan transportköpare och transportörer. Med CargoITs webbaserade programvara för transportledning, CIS Transport, kompletteras nu lösningen med kontroll i transportflödet ut till mottagaren.

Genom samarbetet skapas nu en helhetslösning som täcker in hela processen från transportbokning till leverans av godset. Samarbetet innebär att CargoIT nu utvidgar sitt erbjudande till sina kunder inom transportör- och speditörsegmentet med möjligheter att dels ta emot bokningar direkt från Memnon, men även att kunna lägga bokningar mot andra transportörer.

- Syftet från CargoITs sida är att skapa en enkel lösning för våra kunder där transportörer får in bokningar direkt in i vårt transportledningssystem. Samtidigt kommer också transportören kunna lägga bokningar mot andra åkerier via CIS Transport. En mycket viktig del för oss är att samtliga av våra kunder som använder CIS Transport kommer att kunna bli valbara transportörer för alla transportbokare som nyttjar Memnons tjänst idag. Att vara ett alternativ för de bokningar som passerar genom Memnons system skapar därmed en helt ny marknad för våra kunder, säger Richard Ohlsson, marknadschef på CargoIT.

CargoIT är en av Sveriges ledande utvecklare av programvaror för transport- och logistikbranschen.

Taggar: