• Carl Lamm/

Styrelsen i Carl Lamm har utsett Swedbank Markets som rådgivare i arbetet med att se över kapitalstrukturen.

Styrelsen i Carl Lamm har fattat beslut om att utse Swedbank Markets som rådgivare i den tidigare kommunicerade översynen av kapitalstrukturen. Syftet är att utvärdera och lägga fram förslag för hur Carl Lamm ska optimera kapitalstrukturen genom att bolaget får en rimlig skuldsättningsnivå och att ett eventuellt kapitalöverskott kommer aktieägarna till godo. Om arbetet leder till att styrelsen fattar beslut om att föreslå en transaktion så kommer det att kallas till en extra bolagsstämma under det första kvartalet 2008. I annat fall kommer närmare information om dessa frågor att lämnas i samband med ordinarie bolagsstämma.

”Det är naturligtvis så att vi hoppas att arbetet med den här processen ska leda till en omkapitalisering där kapitalöverskottet kan komma aktieägarna till godo. Detta är dock en relativt omfattande och komplicerad process och det kommer att ta några månader innan vi vet utfallet.” säger Carl Lamms styrelseordförande Theodor Dalenson.