Anders Lundberg Försäljningsdirektör på Carlsberg Sverige

I höst tillträder Anders Lundberg som försäljningsdirektör för Dagligvaruhandeln, Servicehandeln och Systembolaget på Carlsberg Sverige.

Anders Lundberg kommer närmast från Atria Retail, chark- och deliproducenten, där han har varit försäljningsdirektör och har tidigare erfarenhet från bl.a. Unilever. Han efterträder Christina Wergens som fortsätter i rollen som Marknadsdirektör på Carlsberg Sverige. – Anders Lundberg har en gedigen bakgrund inom den svenska livsmedelsbranschen och hans tidigare arbete visar tydliga resultat. Jag ser fram emot att ha Anders med i teamet som ska leda Carlsberg Sverige mot vårt mål att utveckla värdet i dryckesbranschen, säger Otto Drakenberg, vd. Anders Lundberg tillträder tjänsten under oktober/november. Han är 46 år och bor i Vallentuna i norra Stockholm. Han är gift med Gunilla och har två döttrar. Fritidsintressen är sport (som åskådare numera), film, familjen och att umgås med goda vänner. – Jag är stolt över att få arbeta på Carlsberg Sverige. Företaget har en unik ställning genom de starka varumärkena och företagets fina historia. Jag hoppas bidra ytterligare bl.a. med min erfarenhet från åren på Unilever och Atria, säger Anders Lundberg.