Ändring i ledningen för Carlsberg Sverige

Stig Sunde, vd på Carlsberg Sverige, har beslutat sig för att lämna företaget för att starta egen verksamhet. Christina Hellbom, Commercial Marketing Director, har utsetts till tillförordnad vd, tilldess att en efterträdare till Stig Sunde har rekryterats.

Nils S. Andersen, koncernchef för Carlsberg:
– Stig Sunde har bidragit med mycket positivt under sina år i Carlsberg-koncernen. Jag tycker det är tråkigt att han slutar, men jag är glad för att han lämnar över ett företag i en mycket bra kondition och jag känner mig trygg i att den långsiktiga plan och positiva utveckling som Carlsberg Sverige haft de senaste åren kommer att fortsätta.

– Jag har haft sju spännande och utmanande år inom Carlsberg-koncernen. Det har varit en förmån att få arbeta med duktiga människor och starka varumärken i ett företag som har utvecklats snabbt. Den framgångsrika vändningen av den svenska verksamheten har varit en oerhört givande erfarenhet. Carlsberg Sverige har en ljus framtid framför sig, inte minst tack vare alla medarbetares vilja att lyckas. Jag kommer att sakna kollegor på Carlsberg och i branschen, men samtidigt känns det naturligt för mig att nu gå vidare, säger Stig Sunde.

Stig Sunde slutar på Carlsberg den 31 augusti.