Äntligen lanserar Festis sockerfria smaker – säg hej till Raspberry Lemon och Blueberry Pear!

I vår uppdaterar Festis sitt utbud av lekfulla smaker med två nya favoriter – Raspberry Lemon och Blueberry Pear. Festis gör sockerfri debut med de två nyheterna, vilket varit efterlängtat bland konsumenterna. De nya smakerna kommer att finnas i butik från och med vecka 16.

Festis har länge varit bäst i klassen på att leverera oväntade och spännande smakkombinationer och årets nykomlingar blir inga undantag. De blivande favoriterna, Raspberry Lemon och Blueberry Pear är dessutom sockerfria, vilket varit efterlängtat bland konsumenterna.

- Raspberry Lemon och Blueberry Pear är båda resultat av konsumenters efterfrågan av sockerfria Festis-smaker. Sockerfria drycker ökar generellt och därför tror vi verkligen att de två sockerfria nyheterna kommer uppskattas, både av redan Festis-frälsta såväl som nya Festis-älskare, säger Wiveca Fribert, varumärkesansvarig för Festis.

I Raspberry Lemon samsas smaken av hallon med frisk citrus och i Blueberry Pear får söta blåbär sällskap av gröna päron. Båda smakerna är uppfriskande törstsläckare, som såklart avnjuts bäst riktigt, riktigt kalla.

De nya dryckerna från Festis kommer att finnas i butik från och med vecka 16.

För mer information och bildmaterial kontakta:
Jacqueline Grünthal
Telefon: 070-790 7922 E-post: jacqueline.grunthal@bcw-global.com

Telefon: 070-483 05 48 E-post: henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige
We are Brewing for a better today & Tomorrow
Carlsberg Sverige är, med fler än 50 starka varumärken, Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av våra välkända och folkkära varumärken är Falcon, Carlsberg, Eriksberg, Ramlösa, Somersby och Pepsi. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hög kvalitet och hållbarhet. Läs mer om Carlsberg Sverige och vårt hållbarhetsarbete Together Towards Zero.