BEO - Äntligen är den alkoholfria favoriten tillbaka för att stanna

Lagom till sommaren återlanserar nu Carlsberg den alkoholfria drycken BEO. Drycken som snabbt blev en succé i fjol är brygd med maltbas och naturlig fruktjuice. Med sin friskhet och sötma passar den perfekt vid festliga tillställningar som middagar och bröllop men är också ett givet alternativ för lunchmötet och soliga dagar på sjön.

BEO är en helt naturlig produkt utan tillsatser, sötman kommer från malt och fruktjuice medan bubblorna är ett resultat av bryggningen. Drycken sålde snabbt slut under förra sommaren då den lanserades i Systembolagets tillfälliga sortiment. I juni 2012 kommer BEO att finnas permanent i Systembolagets sortiment och även på utvalda restauranger och caféer runtom i hela landet.

– Vi ser att efterfrågan på alkoholfria alternativ är fortsatt stor och många konsumenter upplever utbudet begränsat till läsk som innehåller mycket socker. Med vår långa bryggartradition kan vi leverera ett fräscht alternativ med hög kvalitet. BEO är brygd på helt naturliga ingredienser, utan tillsatt socker, och är redan en klar sommarfavorit, säger Henric Byström, kommunikationsansvarig på Carlsberg Sverige.

BEO finns i två smaker:

• Äpple och grönt te – har en gyllene färg och smak av färska gröna äpplen med lätt antydan av grönt te.
  •  Blodapelsin och hibiskus – har en vackert röd färg med smak av färskpressad blodapelsin och stänk av hibiskus.

Snabbfakta BEO:

• Innehåller endast naturliga ingredienser
  • Inget tillsatt socker, enbart naturliga sockerarter från fruktjuice och maltbas
  • Inga artificiella sötningsmedel
  • Högt juiceinnehåll (35 %)
  • Brygd på maltbas
  • 0,1 % alkohol
  • Till försäljning på Systembolaget från och med juni 2012, pris 9.90 kr
  • BEO betyder glädje eller njutning på latin

För mer information, vänligen kontakta;
Henric Byström, PR-chef Carlsberg Sverige
E-post: henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett vin- och spritsortiment. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet på 150 marknader. Mer information på www.carlsbergsverige.se