Fira Arthur’s Guinness Day med 1,5 miljoner fans

Den 27 september kl. 18.59 kommer Arthur’s Day att uppmärksammas av Guinness-fans i 55 olika länder och tidszoner samtidigt. Musikeventet pågår i 48 timmar och i Stockholm kan man fira på The Dubliner. Man kommer även kunna ta del av det globala firandet med konserter via Guinness webb- och Facebooksida. Arthur’s Guinness Day är ett globalt musikevent med syfte att hedra minnet av grundaren Arthur Guinness.

Över 1,5 miljoner fans och musikälskare världen över kommer att fira Arthur's Guinness Day i år.  I Sverige går startskottet kl. 18.59 på The Dubliner i Stockholm. Där kan fans delta i firandet och se konserter i olika tidszoner på TV via en live-länk. Fyrtioåtta timmar livemusik med såväl stora internationella och mindre lokala artister uppträder runt om i världen för att hedra minnet av grundaren Arthur Guinness.

– Arthur's Guinness Day är ett av de större musikeventen i världen. Vi brukar fira det varje år, men denna gång gör vi det ordentligt med bandet Lizette & som var nominerade till Årets Genombrott på Rockbjörnen 2012. En del av intäkterna under kvällen skänks till Arthur Guinness Fund™, säger Ronan Morgan, ägare av The Dubliner på Holländargatan i Stockholm.

Arthur Guinness Fund™ är skapad för att hedra och bygga det filantropiska arvet av grundaren Arthur. Syftet är att erbjuda sociala entreprenörer i världen en språngbräda för att hjälpa dem ta sin affärsidé till nästa nivå för att göra en insats för samhället som både känns och är långvarig.

För mer information, kontakta:
Henric Byström, PR-chef Carlsberg Sverige, 070-483 05 48, henric.bystrom@carlsberg.se

För högupplösta bilder:

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett vin- och spritsortiment. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med försäljning på över 150 marknader. Mer information på www.carlsbergsverige.se.