Jonas och Therese från Åkersberga vann sitt drömbröllop

Jonas och Therese från Åkersberga är de lyckliga vinnarna i BEO, Lugna Favoriter och Underbara Bröllops tävling ”Vinn ditt bröllop”. Med flest ”likes” och juryns enade röst får de nu sitt bröllop betalt. Tävlingen har pågått under två veckor på Facebook och vinnarna presenterades i direktsänd radio under förmiddagen.

Tävlingen ”Vinn ditt bröllop” gick ut på att få svenska folket att tävla om ett bröllop genom att posta sitt frieri och sedan samla så många ”likes” som möjligt på Facebook-sidan. Under tävlingsperioden drogs ett bröllopspar per dag och det som hade flest ”likes” gick vidare till final där juryn utsåg vinnarna av en personlig bröllopskoordinator samt ett bröllop till ett värde av 80 000 kronor.

– Det här känns helt fantastiskt, vi är överlyckliga. När vi förlovade oss skrapade vi ihop alla pengar vi kunde för att ha råd med ringarna. Jag sålde bland annat mitt tv-spel, en stor uppoffring på den tiden. Men det var det värt, säger Jonas Larsson som varit tillsammans med sin Therese sedan högstadiet.

Paret förlovade sig i Jonas gamla pojkrum när de båda var 15 år. Idag är de 29 år och har två barn, fyra och sex år gamla. De har länge velat gifta sig men hindrats på grund av de utgifter ett bröllop innebär. Under sensommaren får de nu äntligen säga ”Ja” till varandra och bli äkta makar.

– Jonas och Therese är ett sammansvetsat par som blivit vuxna tillsammans. Drygt 15 år och två barn senare är de fortfarande lika kära och drömmer om att få bli Herr och Fru Larsson. Vi i juryn tycker det är dags att de får gifta sig ”på riktigt” och är våra solklara vinnare, säger Niclas Wahlgren från Lugna Favoriter.

Tävlingen, ”Vinn ditt drömbröllop”, lanserades i samarbete med Lugna Favoriter och Underbara Bröllop i och med att Carlsbergs alkoholfria favorit BEO gör comeback. Juryn bestod av Christel von Schantz, Carlsberg Sverige, Niclas Wahlgren, Lugna Favoriter och Caroline Ekholm, Underbara Bröllop.

– Jonas och Therese är väl värda ett fantastiskt bröllop efter att ha hållit ihop under hela deras uppväxt. Det ska bli underbart att få hjälpa dem att få sin dröm uppfylld, säger Caroline Ekholm på Underbara Bröllop.

– Det är fantastiskt att se en ung högstadieförälskelse som trots prövande småbarnsår lyckas hålla romantiken vid liv. Det vinnande paret känns så självklart naturliga, okonstlade och unga, en perfekt matchning med vår alkoholfria dryck BEO, säger Christel von Schantz, från Carlsberg.

För mer information, kontakt gärna:
Henric Byström, PR-chef Carlsberg Sverige
E-post: henric.bystrom@carlsberg.se

Om BEO
BEO är en alkoholfri dryck som är helt naturlig utan tillsatser, sötman kommer från malt och fruktjuice medan bubblorna är ett resultat av bryggningen. BEO lanserades 2011 i Systembolaget tillfälliga sortiment. Nu återlanseras drycken på Systembolaget och dessutom på utvalda försäljningsställen runt om i landet.

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett vin- och spritsortiment. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med försäljning på över 150 marknader. Mer information på www.carlsbergsverige.se