Klassikern Carlsberg Hof blir ekologisk

Svenskarna älskar ekologiskt och i mars är det världspremiär för Carlsberg Hof Organic. Internationellt ligger Sverige i topp när det gäller att välja ekologiskt och förra året slog försäljningen av ekologiska produkter rekord. Carlsberg Sverige satsar nu stort på ekologiskt och först ut i år är det ljusa ekologiska lagerölet Carlsberg Hof Organic på burk, som lanseras på Systembolaget den 2 mars.

Sverige är det land i världen där försäljningen av ekologiska och KRAV-märkta produkter ökar mest. Under 2014 ökade försäljningen med 38 procent, vilket gör den svenska ekoboomen unik ur ett internationellt perspektiv. Även många krogar och restauranger väljer i allt större utsträckning att servera närproducerat, säsongsvarierat och ekologiskt producerat.

– Det märks att vi har blivit mer medvetna om hur vi som enskilda konsumenter kan påverka med aktiva val. Efterfrågan på goda ekologiska produkter ökar ständigt och vi är nu glada över att lansera Carlsberg Hof Organic, en av våra riktiga klassiker i en ny ekologisk tappning, säger Henric Byström, Kommunikationschef på Carlsberg Sverige.

Carlsberg Hof Organic
Carlsberg Hof Organic är en ljus medelfyllig lager med balanserad beska brygd på ekologisk kornmalt. Ölet har en ren och frisk smak och en aromatisk och humlerik doft. Passar utmärkt som sällskapsdryck och tillsammans med klassisk svensk husmanskost eller många vegetariska rätter, som till exempel potatis- och purjolökssoppa.

Carlsberg Hof Organic kommer säljas i 33 cl-burk och finns till försäljning på Systembolaget från den 2 mars. Pris: 11,90 kr Artikelnummer: 1389-15 Alkoholhalt: 4,2%

För produktprover och bilder, kontakta:
Amanda Elefelt
amanda.elefelt@cohnwolfe.com

För mer information, kontakta gärna:
E-post: henric.bystrom@carlsberg.se