Ny marknadsdirektör i Carlsberg Sverige

Paul Davies har utsetts till ny marknadsdirektör i Carlsberg Sverige. Han är för närvarande Director of Brands & Insight i Carlsberg U.K.

När Paul Davies tillträder i sin roll som marknadsdirektör 1a januari 2011 blir hans huvudsakliga uppgift att stärka Carlsberg Sveriges ledande position på den svenska dryckesmarknaden.

– Carlsberg Sverige har en rad fantastiska varumärken som Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa, Pepsi och Festis. Pauls utmaning blir nu att, tillsammans med det starka team vi har på marknadsavdelningen, utveckla våra varumärken i det nya decenniet, säger Mark Jensen, vd Carlsberg Sverige.

I sin roll i Carlsberg U.K. har Paul Davis ansvarat för en varumärkesportfölj som omfattar starka varumärken som Carlsberg, Tetley´s, San Miguel, Holsten, Tuborg och Skol. Under Pauls ledning har Carlsberg-varumärket utvecklats mycket starkt i Storbritannien.

Paul Davies, ny marknadsdirektör Carlsberg Sverige, säger i en kommentar:

– Det känns fantastiskt roligt och utmanande att flytta till Sverige. Nu vill jag bara komma igång och lära mig verksamheten, språket och de lokala starka varumärkena samt om den viktiga roll som Carlsbergvarumärket spelar.

Paul, som är 38 år, har lång erfarenhet från marknadsföring av snabbrörliga konsumentvaror från stora brittiska livsmedelsföretag som Dairy Crest (landets ledande mejeriföretag) och Sharwood´s (ledande inom asiatisk mat).

Henric Byström, PR-chef Carlsberg Sverige, tel: 070-483 05 48, e-mail; henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett vin- och spritsortiment. Carlsbergs framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet på 150 marknader.

Mer information på www.carlsbergsverige.se