Partiledaren Almedalsbesökarna helst tar en öl med

Gudrun Schyman är den partiledare som Almedalsbesökarna helst tar en alkoholfri öl med.  Detta står nu klart efter att tusentals gäster i Carlsberg Sveriges alkoholfria bar har sagt sitt genom att lägga kapsyler i olika ”partiledarrör” under hela Almedalsveckan.

Carlsberg Sverige har låtit besökarna i den alkoholfria Almedalsbaren lägga en kapsyl i ett rör för den partidelare man helst skulle ta en alkoholfri öl med i Almedalen. Staplarna har vuxit ordentlig under veckan, men redan från början var det två partiledare som tog täten – Stefan Löfven och Gudrun Schyman. Efter ett otroligt jämt race dem emellan blev det till slut Gudrun Schyman som drog det längsta strået.

– Den här undersökningen är självklart helt ovetenskaplig, men det har varit en väldigt populär aktivitet i vår alkoholfria bar och det ligger massor av kapsyler i partiledarrören. Resultatet visar i alla fall vilken partiledare som Almedalsbesökarna helst skulle ta en alkoholfri öl med, säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige.

Gudrun Schyman, Stefan Löfven och Fredrik Reinfeldt är de tre partiledare som toppar listan. I botten hamnade Jan Björklund, Jimmie Åkesson och Annie Lööf.

Topplista: Partiledarna som Almedalsbesökarna helst tar en öl med

1. Gudrun Schyman
  2. Stefan Löfven
  3. Fredrik Reinfeldt