Pepsi lanserar förbjuden frukt

Pepsi har de senaste åren varit ett givet inslag under fotbolls-VM. Sommarens VM i Sydafrika blir inget undantag. Den som redan nu vill ha en försmak av sommarens stora sporthändelse kan stilla begäret med Pepsi Max Wild Side, smaksatt med den typiskt afrikanska frukten baobab som en hyllning till värdnationen.

Baobabfrukten är en nyhet för många svenskar eftersom den är förbjuden att säljas färsk i Sverige enligt en EU-regel. Baobab, eller apbrödsträdet, är ett mytomspunnet träd som har otaliga legender kopplade till sig. Det sägs till exempel att en man som dricker en dekokt från barken får skydd mot krokodiler och blir väldigt stark. Träden blir jättelika, upp till 25 meter höga, och sägs kunna bli så gamla som 3000 år. Skuggan från trädet gör det till en naturlig mötesplats i många byar. Här samlas man för att äta, umgås och prata. VMs stjärnor sponsrade av Pepsi Fotbolls-VM kommer för många att vara årets största sporthändelse och kommer knappast att passera obemärkt för någon. Som vanligt syns flera av fotbollens mest namnkunniga spelare i reklamfilmerna för Pepsi Max Wild Side, bland annat Barcelonas 22-årige superstjärna Lionel Messi som återigen bevisade sin storhet i helgens El Clàsico. Titta på filmerna här: http://www.youtube.com/pepsifootball Akon gör musiken till filmerna med låten ”Oh Africa”: Akon – Oh Africa Om Pepsi Max Wild Side Pepsi Max Wild Side börjar komma ut i butikerna under de första veckorna i april och kommer att finnas till försäljning i dagligvaruhandeln under hela sommaren. Drycken har en fräsch och exotisk smak av baobab. Om Carlsberg Sverige Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett brett vin- och spritsortiment. Carlsbergs framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet i över 40 länder. Mer information om företagen finns på www.carlsbergsverige.se För mer information, kontakta: Henric Byström, PR-ansvarig Carlsberg Sverige, tel: 070-483 05 48, e-mail; henric.bystrom@carlsberg.se Jennie Nyberg (för bilder och produkter), Prime PR, tel:073-355 06 67, e-mail; jennie.nyberg@primepr.se