Ros och ingefära sätter smak på Ramlösas nya tillskott

Till våren gör Ramlösas nya smaker RoseBerry och LemoNice entré. Med nyheterna tar Ramlösa den globala trenden att smaksätta mineralvatten med överraskande och spännande smakkombinationer - gärna med inslag av örter, kryddor och blommor - till Sverige. RoseBerry är en frisk och söt blandning av ros och hallon medan LemoNice är en hetare mix av citron och ingefära. Finns i butik från och med vecka 14, 2015.

Trenden att smaksätta mineralvatten med örter, kryddor och blommor kan man idag se runt om i världen, bland annat i USA och Japan. Det är också härifrån som Ramlösa har hämtat inspiration till de nya smakerna RoseBerry och LemoNice.

– Kan man smaksätta vatten med blommor och kryddor? Det kan låta konstigt men vi valde att testa och resultatet blev två fräscha och friska törstsläckare med oväntade smakkombinationer. I Ramlösa LemoNice möter den klassiska smaken citron kryddig ingefära och i Ramlösa RoseBerry får söta hallon överraskande sällskap av ros, säger Christel von Schantz, marknadschef för vatten och läsk på Carlsberg Sverige.

Ramlösa RoseBerry och Ramlösa LemoNice finns tillgängliga i service- och dagligvaruhandeln från och med vecka 14, 2015. 50 cl pet-flaska kostar cirka 11 kronor i dagligvaruhandeln och 18 kr i servicehandeln.

Ramlösas vatten
Ramlösa har i århundraden levererat friskt och naturligt mineralvatten från källan i Ramlösa Hälsobrunn. Redan år 1707 ansåg provinsialläkaren Johan Jacob Döbelius att Ramlösas vatten hade ”en mycket god inverkan på hälsan”. Det tar 70 år för en droppe regnvatten att nå Ramlösas källa. Under den tiden har vattnet renats och berikats med mineraler från berggrunden vilket resulterar i ett väl balanserat naturligt mineralvatten. Ramlösa lanserade 1990 sin första smaksättning, Ramlösa Citrus, och sedan dess har smaksatt mineralvatten blivit alltmer populärt.

För produktprover och bilder, kontakta:
Amanda Elefelt
amanda.elefelt@cohnwolfe.com

För mer information, kontakta gärna:
Henric Byström, Kommunikationschef Carlsberg Sverige
E-post: henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett brett vin- och spritsortiment. Carlsbergs framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet i över 40 länder.