Svensk läskklassiker lanserar ny smak - Zingo Tropical

Zingo är en älskad klassiker som har funnits sedan 1950-talet. För första gången på 10 år utökar Zingo sitt sortiment med en ny uppfriskande, fruktig smak – Zingo Tropical med smak av apelsin, passionsfrukt och persika. Zingo Tropical finns att köpa i butik från och med april.

Zingo är en svensk läskedryck som lanserades på 1950-talet. I början hette läsken Ingo-läsk efter boxaren Ingemar ”Ingo” Johansson. Varumärket Zingo kom på marknaden första gången 1962. Förutom Zingo Apelsin fanns på 70-talet udda smaker som Zingo Choklad och Zingo Banan. De försvann snabbt men än idag lever ryktet om Zingo Choklad kvar. Nu till våren 2013 kan alla Zingo-älskare se fram emot premiären av den nya smaken Zingo Tropical.

– ZingoTropical är en fruktig och härlig törstsläckare inte minst under årets varmaste månader. Förutom sin uppfriskande smak har Zingo Tropical en helt ny design och innehåller naturliga aromer och mer fruktjuice än andra liknande produkter, säger Henric Byström, PR-chef Carlsberg Sverige.

Zingo i ny design
Förutom lanseringen av Zingo Tropical får hela Zingo en ny etikettdesign till våren. Den nya designen är framtagen för att skapa en tydligare identitet för Zingo som en fruktigt uppfriskande, lekfull och modern läsk.

Snabbfakta Zingo:

• Zingo Tropical finns att köpa i service- och dagligvaruhandel från och med den 8 april 2013.
  • Zingo Tropical kommer att säljas i 50 cl och 150 cl petflaskor.
  • Sedan tidigare finns Zingo Orange i sortimentet och som även säljs i 33 cl burk, 30 cl profilflaska och 33 cl returglas.

För mer information, kontakta gärna:
E-post: henric.bystrom@carlsberg.se

För högupplösta bilder:

Fotograf strandbilder:
Anna Hållams

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett vin- och spritsortiment. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med försäljning på 150 marknader. Mer information på www.carlsbergsverige.se