Varannan svensk villig att radera sitt Facebookkonto för att se Sverige i en EM-final

Närmare varannan svensk kan tänka sig att radera sitt Facebookkonto permanent för att se Sverige spela final i fotbolls-EM. Det visar en undersökning som Fotbollskanalen.se genomfört i samarbete med Carlsberg Sverige.

I undersökningen som Fotbollskanalen.se genomfört har 620 personer svarat på vad de skulle vara villiga att offra för att få se Sverige spela final i fotbolls-EM. Av de som deltagit i undersökningen anger nästan varannan svensk (48 procent) att de skulle kunna tänka sig att radera sitt Facebookkonto.

– Att Svenskarna hellre vill se Sverige spela final i fotbolls-EM än att behålla sitt Facebookkonto visar hur stor fotbollen är i Sverige.
Att umgås framför en bra match kan inte ersättas av digitalt umgänge på Facebook, säger Henric Byström, kommunikationsansvarig på Carlsberg Sverige.

Det som flest svenskar är villiga att offra för att få se Sverige i en EM-final är att inte klippa håret under ett år. På andra plats bland svarsalternativen hamnar att inte bada under hela sommaren och 46 % av svenskarna skulle hellre se Sverige spela i en EM-final än att vinna en miljon kronor.

Vad skulle du göra för att få se Sverige i final i fotbolls-EM

1.  Inte klippa mig på ett år                                                         53 %
2. Inte bada under hela sommaren 51 %
3. Radera mitt Facebookkonto för alltid  48 %
4. Jag skulle hellre se Sverige spela final i fotbolls-EM än att vinna en miljon kronor  46 %
5. Ha svärföräldrarna boende hemma ett år  34 %
6. Gå i samma underkläder varje dag i en månad  34 %
7. Inte tvätta mig på en månad  30 %
8. Äta blodpudding till frukost, lunch och middag varje dag under ett år  29 %

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta;
Henric Byström, PR-chef Carlsberg Sverige
E-post: henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett vin- och spritsortiment. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet på 150 marknader. Mer information på www.carlsbergsverige.se
Om undersökningen
Undersökningen är webbaserad och gjordes på 620 respondenter av Fotbollskanalen.se och Carlsberg Sverige.