Världspremiär för Carlsberg Beer Spa

Inför Fars dag slår Carlsberg upp portarna till Carlsberg Beer Spa ett spa där behandlingarna görs med ölingredienser. Sveriges pappor kan nu njuta av de lugnande och antiinflammatoriska egenskaperna i öl med ett rofyllt humlebad och en avslappnande massage med humleolja. Ölspat görs i samarbete Luxury Spa i Gamla Stan i Stockholm.

Fars dag har firats i Sverige sedan 1931, men fortfarande uppmärksammas Sveriges pappor i mindre utsträckning än mammorna, visar en färsk undersökning på uppdrag av Carlsberg*. Över hälften av svenskarna uppger att de firar Mors dag medan Fars dag bara ligger på 45 %.

Om Sveriges pappor själva får välja är det middag, choklad och en ny skjorta som står högst upp på önskelistan till Fars dag – men inte långt därefter kommer ett spabesök.

Inför årets Farsdagsfirande öppnar Carlsberg Beer Spa, som erbjuder en komplett spabehandling baserad på humle – en av de fyra ingredienserna i en Carlsberg-öl. Humlen verkar lugnande och antiinflammatoriskt och har en rogivande effekt.

– Öl gör sig minst lika bra i badet som i glaset, så varför inte skämma bort pappa med en spabehandling på Carlsberg Beer Spa? En riktigt minnesvärd upplevelse för ölälskaren! säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige.

Carlsberg Beer Spa
I behandlingen ingår 20 minuter kurbad med humleolja, 20 minuter halvkroppsmassage med humleolja samt en valfri produkt ur Carlsbergs skönhetsserie Beer Beauty – ölbaserat schampo, balsam eller body lotion. Gästen kan även avnjuta en Carlsberg Non-Alcoholic i väntan på att behandlingen ska börja.

– Humle gör sig mycket bra i en spabehandling, då både dess doft och egenskaper verkar rogivande. Med sitt höga innehåll av antioxidanter sägs det till och med att humlen har en uppfräschande och föryngrande inverkan på huden – ett riktigt ungdomselixir! säger Katrin Karlsson, Spa Manager för Luxury Spa.

Carlsberg Beer Spa öppnar på Luxury Spa Hotel Reisen på Skeppsbron 12 den 13:e november. Presentkort på en behandling kostar 750 kr och kan nyttjas t.o.m. 31 mars 2017. Köp görs via Luxury Spa på www.luxuryspa.se

*Enligt en undersökning som genomförts av Stelacon på uppdrag av Carlsberg, med 500 respondenter. Undersökningen har genomförts i en representativt rekryterad webbpanel.

Firar du Fars dag?

Ja, varje år 45,4 %
Ibland, men inte varje år 25,2 %
Nej 29,4 %

Firar du Mors dag?

Ja, varje år 50,6 %
Ibland, men inte varje år 24,6 %
Nej 24,8 %

Vad uppvaktar du pappa/farfar/morfar med på Fars Dag?

Strumpor 4,8 %
Slips 3,8 %
Blommor 14,8 %
Skjorta 6,0 %
Deodorant 2,8 %
After shave 2,6 %
Middag 20,0 %
Choklad 10,8 %
Spabesök 0,6 %
Annat 32,2 %
Inget av ovanstående 13,4 %

Vad skulle du vilja bli uppvaktad med på Fars Dag?

(Frågan har besvarats av undersökningens 32,6 % pappor)

Strumpor 6,1 %
Slips 3,7 %
Blommor 6,7 %
Skjorta 9,2 %
Deodorant 6,1 %
After shave 7,4 %
Middag 49,1 %
Choklad 15,3 %
Spabesök 7,4 %
Annat 34,4 %
Inget av ovanstående 14,7 %

För mer information, kontakta:
Henric Byström, Kommunikationschef Carlsberg Sverige
E-mail: henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett brett vin- och spritsortiment. Carlsbergs framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet i över 40 länder.