Vinterns fetaste fest drar igång skidsäsongen i Sälen

Den 31 augusti i år skapades en av Sveriges största utomhusnattklubbar med plats för 10 000 personer vid Sjöhistoriska Museet i Stockholm. Nu är det bejublade musikkonceptet Where´s the Party? by Carlsberg med DJ:n Axwell tillbaka – för första gången som en weekend – och sparkar igång vintersäsongen på Sälens Högfjällshotell den 13-15 december.

Where´s the Party? by Carlsberg i Sälen är en unik helg fullspäckad av stora akter och house-upplevelser från DJ:s i absoluta världsklass. Under tre kvällar kommer omkring 1700 besökare kunna dansa till musik från världsberömda Axwell, Electro House-duon Dada Life och stjärnskottet Sebjak som är aktuell med låten ”Feel You”.

– Syftet med Where’s the Party? by Carlsbergär att skapa unika musikupplevelser. Därför är det mycket glädjande att för första gången kunna presentera en helg av ”house madness” tillsammans med house-DJ:s av högsta klass och Sälens Högfjällshotell. Fjällen har aldrig tidigare haft en så här stark line-up, säger Karl Nordberg, event manager på Carlsberg Sverige.

Carlsberg har under fem år arbetat med Where’s the Party? by Carlsberg och i lika många år samarbetat med den världsberömda svenska DJ:n Axwell, som nu gästar Sälen för första gången.

Dada Life, som är aktuella med låten ”Born to rage”, nådde internationell framgång med låten ”Kick out the epic motherf**ker” och är kända för att klä ut sig till bananer eller kockar under sina spelningar. Unge houseproducenten Sebjak har trots sin ringa ålder redan spelat på Summerburst-festivalen, Ibiza, i England, Brasilien, Portugal, Azerbajdzjan och USA.

Dörrarna till den tre dagar långa upplevelsen Where´s the Party? By Carlsberg på Sälens Högfjällshotell inleds med Dada Life klockan 20:00 på fredag den 13 december, fortsätter sedan med Axwell klockan 20:00 på lördag den 14 december och avslutas med Sebjak klockan 20:00 på söndag den 15 december. Samtliga spelningar pågår fram till 02:00.

Ett begränsat antal biljetter finns fortfarande att köpa på www.ticnet.se.
Följ förberedelserna på: www.whereistheparty.se och www.facebook.com/Carlsberg.

För mer information, kontakta gärna:
Henric Byström, Kommunikationschef Carlsberg Sverige
E-post: henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett brett vin- och spritsortiment. Carlsbergs framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet i över 40 länder.