Hembakade, örtdoftande frestelser i ett nafs

Report this content

Goda, mättande och lättlagade. Med Carlshamn Bageris nya bröd- och matmuffinsmix kan du snabbt och enkelt svänga ihop ett gott ört- och tomatbröd eller en plåt härliga, väldoftande matmuffins. Perfekt att ta med i picknickkorgen, på brunchbuffén eller att njuta av till mellanmålet.

Vi svenskar har sedan länge anammat den amerikanska cup cake-trenden och njuter gärna av stora muffins i goda smaker till vår kaffepaus. Nu tar Carlshamn Bageri trenden ytterligare ett steg och låter muffinsen gå vidare från kaffebordet till matbordet när de introducerar sin nya Bröd & Muffins Mix med smak av Ört & Tomat. Gott och lättlagat Brödet och matmuffinsen passar perfekt som tillbehör till försommarbuffén, midsommar, sopplunchen och brunchen eller varför inte som ett mättande mellanmål? Om du gör dem lite mindre fungerar de utmärkt som ett gott och annorlunda tilltugg till fördrinken. Med den nya mixen tar det mindre än 20 minuter att baka ihop sex stora eller fjorton mindre matmuffins hemma i det egna köket. Allt som behöver tillsättas är vatten och matfett. – Vi vill att det ska vara enkelt och smidigt för alla att baka egna matmuffins eller gott bröd att bjuda sina gäster på. Carlshamn Bageris Bröd & Muffins Mix gör att vem som helst kan möta gästerna med en plåt väldoftande och välsmakande ört & tomatmuffins, utan minsta besvär, säger Camilla Fjällberg, marknadschef på Raisio Sverige AB, företaget bakom Carlshamn Bageri. Tillsätt egna favoritingredienser Prova gärna att tillsätta dina egna favoritingredienser för att få ännu mer personliga och matiga muffins. Varför inte blanda i lite god fetaost, svarta oliver eller kanske några broccolibuketter i degen? Varianterna är oändliga, bara fantasin begränsar. Carlshamn Bageris Bröd & Muffins Mix med smak av Ört & Tomat passar också bra om du vill baka ett härligt focacciabröd. Det är lika enkelt som att baka muffins. På bara en dryg halvtimme får du en rykande färsk focaccia i brödkorgen. Carlshamn Bageri är ett nytt affärsområde inom Raisio Sverige AB. Det introducerades i januari 2010 för att möta både nya och gamla kunders efterfrågan på en större variation i bakhyllan. Målsättningen är att erbjuda ett stort utbud av enkla bak- och mixsorter så att alla ska kunna bjuda på goda och väldoftande bakverk hemma, snabbt och enkelt. Carlshamn Bageri kommer att utöka sitt produktutbud med ännu fler spännande produkter framöver. Produktfakta Carlshamn Bageri Bröd & Muffins Mix med smak av Ört & Tomat lanseras i maj och säljs i 300-gramsförpackningar till priset av cirka 15-18 kronor. Carlshamn Bageri lanserar även en ny smak av söta muffins: Äpple & Kanel. Muffins & Kak Mix med smak av Äpple & Kanel säljs också i 300-gramsförpackning till priset av cirka 15-18 kronor.

Taggar: