Soygurt Vanilj – en ny randig favorit för hela familjen

Report this content

Nu breddar Carlshamn Mejeri sitt utbud av sojabaserade produkter i kyldisken. Med sin lena och krämiga smak är Soygurt Vanilj en god nyhet för hela familjen. Soygurt Vanilj fick dessutom nyligen goda betyg i en omfattande smakundersökning som genomfördes i Finland.

I början av 2009 gjorde Carlshamn Mejeri åter entré i de svenska matbutikerna med produkter som Soygurt Jordgubb och Soygurt Blåbär. Konsumenterna har i allt större utsträckning börjat välja sojabaserade produkter då de för många bidrar till en känsla av välmående. Denna kategori av produkter är en av de snabbast växande i dag och antalet konsumenter ökar ständigt. Fördelarna med sojaprodukter i jämförelse med andra mejerivaror är att de är helt mjölk- och laktosfria samtidigt som de är kalciumberikade. Bäst i klassen bland soygurtar I det omfattande smaktestet av 9 olika soygurtar som genomfördes i Finland deltog personer som konsumerar olika yoghurtprodukter minst två gånger i veckan. Carlshamn Mejeris soygurtar vann i samtliga tre smakkategorier; produkter med blåbärssmak, produkter med jordgubbssmak och produkter med vaniljsmak där Carlshamn Mejeris Soygurt Vanilj var bäst betygsmässigt totalt sett. - Resultatet av testet är mycket glädjande för oss och en fingervisning om att våra produkter håller hög klass, säger Camilla Fjällberg, marknadschef på Carlshamn Mejeri. I Finland har den breda massan av konsumenter redan använt sojabaserade produkter i ett stort antal år och i de finländska butikerna finns ett stort urval att välja mellan. Smaken i centrum med äkta vanilj och mycket frukt Soygurt Vanilj från Carlshamn Mejeri är sojabaserad och helt fri från mjölk, laktos och mjölkprotein. Produkten innehåller bra fetter, har en låg fetthalt på 2 % och är berikad med kalcium. För att höja smaken på soygurten använder Carlshamn äkta vanilj och ett högt fruktinnehåll. I Soygurt Blåbär är fruktinnehållet 4,5 % och i Soygurt Jordgubb 6,1 %. - Med sin goda smak är soygurtarna från Carlshamn Mejeri ett val för hela familjen och det är inte längre nödvändigt att handla andra produkter till personer i familjen som kräver mjölk- och laktosfria produkter, fortsätter Camilla. På Carlshamn Mejeri är smaken i centrum, oavsett om du är laktosintolerant eller mjölkproteinallergiker, alla ska kunna njuta av god smak och fin konsistens. Produktinformation Soygurt Vanilj säljs i en 0,75 litersförpackning och finns i butik från och med november/december 2009. Rekommenderat pris är 24-27 kronor.

Taggar: