Carlson förvärvar samtliga aktier i Carlson Wagonlit Travel

STOCKHOLM, 23 juni, 2014 - Det globala hotell-och reseföretag Carlson, meddelade idag att man har ingått ett definitivt avtal om att förvärva de 45 procent som JPMorgan Chase & Co (JPMC) indirekt äger i Carlson Wagonlit Travel (CWT).

Som ett resultat av detta förvärv kommer nu Carlson att äga 100 procent av CWT. De finansiella villkoren för affären har ännu inte offentliggjorts. Transaktionen förväntas slutföras i juli 2014 under förutsättning att de sedvanliga villkoren är på plats.

Det fullständiga pressmeddelandet från Carlson finns att läsa här.

CWTs koncernchef Douglas Anderson säger i ett uttalande följande: "CWT har åtagit sig att leverera det bästa inom innovativa produkter och teknik, i kombination med oslagbar kundservice. Vi har en tydlig strategi på plats som syftar till att ge resenärer och reseansvariga precis det som de behöver i varje skede av reseprocessen - i dag och i framtiden. Vi är dedikerade till vår vision och med stöd av Carlson organisationen kommer vi att fortsätta investera tid och pengar för att uppnå den.”

Carrie-Ann Cooper, Carlson Wagonlit Travel

Tel: +44 (0)20 3353 1110  Mobil: +44 (0)7785 458 884