CARLSONs förvärv av Carlson Wagonlit Travel slutförs

-en spännande dag i CWTs historia

STOCKHOLM, 26 augusti, 2014 - I juni i år meddelade det globala rese- och hotellföretaget Carlson att man har ingått ett avtal om att förvärva samtliga aktier i Carlson Wagonlit Travel (CWT). I början av förra veckan (18 augusti) meddelades att förvärvet slutförts och att Carlson i och med detta äger 100 procent av CWT. De finansiella villkoren för affären har ännu inte offentliggjorts.

Carlsons President och CEO, Trudy Rautio, säger i ett uttalande följande om affären; “I och med slutförandet av förvärvet säkrar Carlson sitt ägarskap i ett av de ledande Travel Management företagen i världen. Vi är mycket nöjda med hur CWT har presterat hittills och vi är oerhört förväntansfulla på framtiden och den potential som CWT har när det gäller tillväxt och värde.”

CWT’s president & CEO Douglas Anderson säger att  “CWT står fast vid sin vision att leverera det bästa inom innovativa produkter och teknik, i kombination med oslagbar kundservice. Vi har en klar strategi som innebär att vi tillhandahåller det som resenären och den reseansvarige behöver under hela reseprocessen baserat på hur den ser ut idag men också baserat på vad som kommer i framtiden. Nu har vi ett utökat stöd från Carlson som kommer att hjälpa oss att uppnå våra mål”.

Carrie-Ann Cooper, Carlson Wagonlit Travel

Tel:  44 (0)20 3353 1110  Mobil: 44 (0)7785 458 884